پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاهشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد نسخه‌های تقلبی داروهای کاهش وزن شرکت...

هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد نسخه‌های تقلبی داروهای کاهش وزن شرکت نووُ نوردیسک

هشدار سازمان جهانی بهداشت در مورد نسخه‌های تقلبی داروهای کاهش وزن شرکت نووُ نوردیسک

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز پنجشنبه هشدارهایی درباره داروهای تقلبی‌ای صادر کرد که مدعی‌اند حاوی ماده مؤثره موجود در داروهای دیابت اوزمپیک و وگووی شرکت نووُ نوردیسک هستند.

پیشی‌گرفتنِ افزایش تقاضا از عرضه برای داروهای اوزمپیک، مونجارو شرکت ایلای لی‌لی و سایر داروهای GLP-۱ که کاهش وزن را ترویج می‌کنند به بازار جهانی رو به رشد نسخه‌های تقلبی دامن زده است.

هشدار WHO سه بچِ تقلبی از سماگلوتاید را خطاب قرار می‌دهد که در اکتبر ۲۰۲۳ در برزیل و بریتانیا، و در دسامبر ۲۰۲۳ در آمریکا شناسایی شدند. سماگلوتاید به‌دلیل هزینه بالای فعلی آن یک درمان توصیه‌شده برای مدیریت دیابت نیست اما این سازمان گفت که در حال کار بر روی یک دستورالعمل توصیه‌ی سریع در مورد استفاده از داروهای GLP-۱ برای درمان چاقی و به‌عنوان بخشی از یک مدل مراقبت جامع‌تر است.

به گفته WHO:

“داروهای تقلبی می‌توانند مضر باشند و اگر عناصر اولیه لازم را نداشته باشند می‌توانند منجر به عوارض سلامتی ناشی از کنترل‌نشدنِ سطوح قند خون یا وزن شوند.

بیمارانی که از این داروها استفاده می‌کنند می‌توانند اقداماتی مانند خرید دارو با نسخه پزشکانِ دارای مجوز را انجام دهند و از خرید داروها از منابع ناآشنا یا تاییدنشده مانند مواردی که ممکن است در اینترنت یافت شوند، خودداری کنند”.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر