چهارشنبه 4 مهر 1403
28.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاصدور مجوز مصرف اضطراری ۲ واکسن mpox در کنگو

صدور مجوز مصرف اضطراری ۲ واکسن mpox در کنگو

صدور مجوز مصرف اضطراری ۲ واکسن mpox در کنگو

مقامات کنگو استفاده از دو واکسن mpox [آبله میمون] برای مقابله با افزایش موارد ابتلا به این بیماری و یک سویه خطرناک جدید که در حال گسترش است، تایید کرده‌اند.

کنگو از آغاز سال گذشته شاهد ۲۰ هزار مورد ابتلا و بیش از هزار مرگ ناشی از mpox، عمدتا در بین کودکان بوده است. این بیماری یک عفونت ویروسی است که از طریق تماس نزدیک منتشر، و باعث ایجاد علائمی شبیه آنفلوآنزا و ضایعات پر از چرک می‌شود. اکثر موارد خفیف هستند اما می‌توانند باعث مرگ شوند.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) و دانشمندان اخیرا نسبت به شیوع سویه جدید و مهلک‌تر MPOX در استان کیوو جنوبی کنگو هشدار داده‌اند.

نهاد ناظر بر سلامت کنگو مجوز مصرف اضطراری دو واکسن جینی‌یُوس (Jynneos) و واکسن LC۱۶  به ترتیب ساخت شرکت‌های باواریان نوردیک  (Bavarian Nordic) و کِی‌ام بایولوجیکس (KM Biologics) را صادر کرده است.

اگرچه مقامات کنگو این واکسن را تایید کرده‌اند اما اتحاد جهانی واکسن و ایمن‌سازی (GAVI) که بودجه خرید واکسن‌ها را برای کشورهای کم‌درآمد که به‌تنهایی قادر به خرید این واکسن‌ها نیستند تامین می‌کند، نمی‌تواند آن را بدون “صلاحیت اولیه” که نوعی تایید WHO است خریداری کند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر