جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهورزش و سلامتانجام تمرینات مقاومتی و اثرات مفید طولانی‌مدتِ آن بر حفظ قدرت پاهای...

انجام تمرینات مقاومتی و اثرات مفید طولانی‌مدتِ آن بر حفظ قدرت پاهای افراد میانسال

انجام تمرینات مقاومتی و اثرات مفید طولانی‌مدتِ آن بر حفظ قدرت پاهای افراد میانسال

یک خبر عالی برای افرادی که نگران حفظ سلامتی‌شان پس از بازنشستگی هستند!

 در حالی‌که آرامش ذهنی و یک سبک زندگی سالم همگی در دوران بازنشستگی مهم است، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که درگیرشدن در یک برنامه ورزشی خاص، فقط برای یک سال در زمان بازنشستگی می‌تواند به حفظ قدرت پاها در سال‌های آینده کمک کند.

محققان بیمارستان Bispebjerg Hospital، کوپنهاگ، دانمارک دریافتند که انجام دوازده ماه تمرین مقاومتی سنگین در حوالی سن بازنشستگی اثرات مفید بلندمدتی بر قدرت پاها دارد که تا چهار سال باقی می‌مانَد. قدرت عضلانی پاها پیش‌بینی‌کننده قوی مرگ‌و‌میر در افراد مسن است. توده و عملکرد ماهیچه‌های اسکلتی به‌طور طبیعی با افزایش سن کاهش می‌یابد و بر تحرک و استقلال افراد تأثیر می گذارد. در حالی‌که تمرین مقاومتی می‌تواند با این فقدان مقابله کند، اکثر مطالعات اثرات آن را تنها برای ۶ تا ۹ ماه پیگیری کرده‌اند.

به گفته محققان که نتایج  مطالعه آن‌ها در نشریه BMJ Open Sport & Exercise Medicine منتشر شده است: این مطالعه شواهدی را ارائه می‌کند که نشان می‌دهد تمرینات مقاومتی با دمبل و هالتر در سن بازنشستگی می‌تواند اثرات طولانی‌مدتی برای چندین سال داشته باشد.

از آن‌جایی که شرکت‌کنندگان بازنشسته در این مطالعه عموماً سالم‌تر و فعال‌تر از افراد معمولی بودند، ممکن است لزوماً نماینده کل جمعیت نباشند. با این‌حال، محققان بر این باورند که یافته‌های آن‌ها وسیله‌ای برای متخصصان و سیاست‌گذاران فراهم می‌کند تا افراد مسن را تشویق کنند تا در تمرینات مقاومتی سنگین شرکت کنند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر