پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش ۳۸ درصدی خطر نارسایی قلبی با داروی کاهش وزن Zepbound

کاهش ۳۸ درصدی خطر نارسایی قلبی با داروی کاهش وزن Zepbound

کاهش ۳۸ درصدی خطر نارسایی قلبی با داروی کاهش وزن Zepbound

ایلای لی‌لی اعلام کرد که داروی کاهش وزن زپ‌باوند این شرکت در یک کارآزمایی فاز ۳ با ۷۳۱ بیمار در ۹ کشور، خطر بستری‌شدن در بیمارستان، مرگ، و سایر پیامدها را برای بزرگسالان چاق مبتلا به نوع شایعی از نارسایی قلبی کاهش می‌دهد.

این دارو که با نام تیزرپاتاید نیز شناخته می‌شود در مقایسه با دارونما خطر ترکیبی از نارسایی قلبی، ویزیتِ بافوریت یا بستری‌شدن در بیمارستان، یا مرگ قلبی‌عروقی را تا  ۳۸درصد، و هم‌چنین علائم نارسایی قلبی و محدودیت‌های فیزیکی را به‌طوری قابل‌توجه کاهش می‌دهد.

به شرکت‌کنندگان این کارآزمایی داروی تزریقی تیزرپاتاید به‌صورت هفتگی با بالاترین دُزی که بیماران می‌توانستند تحمل کنند تا ۱۵ میلی‌گرم داده شد و به‌مدت دو سال تحت‌نظر بودند.

نارسایی قلبی وضعیتی است که در آن قلب قادر به پمپاژ خون کافی برای رفع نیازهای بدن نیست. این بیماری با بار بالایی از علائم و محدودیت‌های جسمی از جمله خستگی، تنگی نفس، کاهش توانایی ورزش و تورم اندام‌ها مرتبط است که بر زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد.

این یافته‌ها به شواهد فزاینده‌ای اضافه می‌کند که زپ‌باوند و سایر داروهای محبوب GLP-۱ دارای مزایایی فراتر از کاهش وزن و تنظیم قند خون برای سلامتی هستند، که به‌طور بالقوه می‌توانند منجر به پوشش بیمه‌ای وسیع‌تری برای این درمان‌ها شوند.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر