پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهایک داروی آزمایشی جدید نویدبخش معکوس‌کردن روند کاهش حافظه و زوال شناختی...

یک داروی آزمایشی جدید نویدبخش معکوس‌کردن روند کاهش حافظه و زوال شناختی است

یک داروی آزمایشی جدید نویدبخش معکوس‌کردن روند کاهش حافظه و زوال شناختی است

تحقیقات جدید پیشرفت بالقوه‌ای را در درمان آلزایمر نشان می‌دهد:

داروی آزمایشی تروریلوزول (troriluzole) می‌تواند روند از دست‌دادن حافظه و زوال شناختی در موش‌ها را معکوس کند. در این مطالعه تروریلوزول سطوح مضر گلوتامات را کاهش داد، و عملکردهای شناختی را بهبود بخشید که نشان‌دهنده پتانسیل آن برای حفظ عملکرد مغز سالم و احتمالاً کند کردن پیشرفت بیماری است.

در یک پژوهش جدید در زمینه تحقیقات بیماری آلزایمر، دانشمندان دانشگاه آبِرن داروی جدیدی به نام تروریلوزول را مورد مطالعه قرار دادند. این دارو توانست از تغییرات مغزی که منجر به از دست‌دادن حافظه و زوال شناختی می‌شود در مدل موش‌های مبتلا به این بیماری جلوگیری کند.

این مطالعه که اخیرا در نشریه Neurochemistry منتشر شده است، نخستین مطالعه‌ای است که نشان می‌دهد چگونه تروریلوزول می‌تواند تغییرات اولیه مرتبط با آلزایمر را هدف قرار دهد و امید جدیدی برای درمان‌های بالقوه ایجاد کند.

میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به آلزایمر مبتلا هستند؛ بیماری‌ای که باعث از دست‌دادن تدریجی حافظه، سردرگمی و در نهایت ناتوانی در انجام وظایف اساسی می‌شود.

علی‌رغم دهه‌ها تحقیق، هنوز راه‌حلی برای درمان این بیماری پیدا نشده است. مشخصه آلزایمر تجمع پلاک‌های آمیلوئید و گره‌های تاو در مغز است که ارتباط عصبی را مختل می‌کند. در مراحل اولیه، سطوح بیش از حد انتقال‌دهنده عصبی گلوتامات باعث فعالیت بیش از حد آسیب‌رساننده در سیناپس‌ها (اتصالات بین سلول‌های عصبی) می‌شود.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر