سه‌شنبه 3 مهر 1403
33.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاانعطاف‌پذیری، راز سالم‌ و فعال‌ماندن است

انعطاف‌پذیری، راز سالم‌ و فعال‌ماندن است

انعطاف‌پذیری، راز سالم‌ و فعال‌ماندن است

هنگامی‌که به سلامتی و تناسب اندام فکر می‌کنید، انعطاف‌پذیری ممکن است نخستین چیزی نباشد که به ذهن‌تان خطور می‌کند، اما یکی از مهم‌ترین جنبه‌های حفظ سلامت کلی بدن است. انعطاف‌پذیری برای حفظ فرم بدن بسیار مهم است – نقش مهمی در سلامت کلی و نحوه عملکرد روزانه دارد.

در این‌جا فقط برخی از دلایل اهمیت انعطاف‌پذیری – و نکاتی برای حفظ آن آورده شده است👇

*پیشگیری از صدمات

*تعادل و فرم بدنی بهتر

*تقویت عملکرد بدن

*امکان‌پذیرتر و آسان‌تر کردن دامنه حرکات

*کاهش تنش عضلانی و درد

 *بهبود گردش خون

راه‌های بهبود انعطاف‌پذیری در هر سن

سعی کنید یک سری نرمش کششی را هر روز انجام دهید. حتی یک جلسه کششی سریع صبحگاهی یا یوگا می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. یوگا و پیلاتس به‌ویژه موثر هستند زیرا انعطاف‌پذیری را با قدرت ترکیب، و به شما کمک می‌کنند تا تناسب اندام خود را به‌طور کلی حفظ کنید.

به بزرگسالان توصیه می‌شود که حداقل دو تا سه بار در هفته تمرین کششی داشته باشند و هر کشش را به‌مدت ۱۰ تا ۶۰ ثانیه نگه دارند تا گروه‌های عضلانی اصلی کشیده شوند. در حالت ایده‌آل، این باید زمانی اتفاق بیفتد که ماهیچه‌های شما گرم هستند تا بیشترین فایده را داشته باشند. تمرینات انعطاف‌پذیری منظم نیز کمک می‌کند تا با افزایش سن، سلامت مفاصل را حفظ کنید.

برای افراد مسن، انعطاف‌پذیری برای حفظ تحرک و استقلال بسیار مهم است. تمرینات کششی ملایم، مانند یوگای روی صندلی، گزینه‌های عالی برای بهبود انعطاف‌پذیری بدون وارد کردن فشار زیاد به بدن هستند. این تمرینات هم‌چنین می‌توانند از سفتی عضلات که با افزایش سن رایج می‌شود، جلوگیری کنند. تحقیقات هم‌چنین نشان می‌دهد که افراد مسنی که به‌طور منظم تمرینات کششی انجام می‌دهند خطر زمین خوردنِ کمتر و کیفیت زندگی بهتری دارند. افراد مسن باید ۲ تا ۳ بار در هفته حرکات کششی انجام دهند.

بنابراین، چه جوان یا پیر باشید، انعطاف‌پذیر ماندن کلید لذت‌بردن از یک زندگی فعال و بدون درد است. حتی تنها چند دقیقه حرکات کششی در روز می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر