جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی ارزان‌قیمتی که می‌تواند از فلج مغزی در نوزادان نارس جلوگیری کند

داروی ارزان‌قیمتی که می‌تواند از فلج مغزی در نوزادان نارس جلوگیری کند

داروی ارزان‌قیمتی که می‌تواند از فلج مغزی در نوزادان نارس جلوگیری کند

یک مطالعه جدید تایید کرده است که استفاده از یک انفوزیون ساده سولفات منیزیم (یا “سرُم”) برای زنانی که در معرض خطر زایمان زودرس هستند، می‌تواند از ابتلای نوزادان‌شان به فلج مغزی جلوگیری کند. هزینه این دارو تقریبا ۵ پوند (۶.۵۰ دلار) برای هر دُز در انگلستان است اما نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان با کارکنان مجرب برای تجویز ایمن دارو به مادر دارد.

سرمقاله پایگاه داده بررسی‌های سیستماتیک کاکرین (CDSR) خواستار اجرای این مداخله به‌طور گسترده و عادلانه است، زیرا هنوز به‌طور مداوم در سراسر جهان در دسترس نیست.

اولین مطالعه کاکرین که نشان می‌دهد سولفات منیزیم از نوزادان نارس در برابر فلج مغزی محافظت می‌کند در سال ۲۰۰۹ منتشر شد و به‌روز رسانی اخیر شامل آزمایشات جدیدتری است که این یافته را بیشتر تایید می‌کند. این مداخله از سال ۲۰۱۵ توسط سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای زنانی که در معرض خطر زایمان زودرس قبل از هفته ۳۲ بارداری هستند توصیه شده است، اما اجرای آن در بسیاری از موارد هم‌چنان یک چالش است.

این موارد شامل تمام زنانی است که بسته به عوامل بالینی قبل از هفته ۳۰ بارداری و برخی از زنان بین هفته ۳۰ تا ۳۳ بارداری زایمان می‌کنند.

کارن لویت، پروفسور پزشکی نوزادان در دانشگاه بریستول می‌گوید: زایمان زودرس علت اصلی آسیب مغزی و فلج مغزی است که تاثیری مادام‌العمر بر کودکان و خانواده‌ها می‌گذارد.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر