جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتاکید وزیر بهداشت بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات ایران و...

تاکید وزیر بهداشت بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات ایران و ژاپن در حوزه سلامت

تاکید وزیر بهداشت بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات ایران و ژاپن در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران در دیدار با سفیر ژاپن بر تشکیل کارگروه مشترک برای پیگیری تفاهمات دو کشور در حوزه سلامت تاکید کرد و گفت:

روابط اقتصادی، فرهنگی و سلامتی ایران با ژاپن قدیمی و قابل‌توجه است.

دکتر محمدرضا ظفرقندی در دیدار با تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران با بیان این‌که ایران و ژاپن هم‌چنین می‌توانند در زمینه غربالگری بیماری‌ها با یک‌دیگر همکاری داشته باشند، افزود: سرطان پستان در ایران و سرطان مری در ژاپن شایع هستند و می‌توان با تشکیل کارگروه مشترکی به تبادل علمی و عملی در زمینه مهار سرطان‌ها به ویژه این دو سرطان پرداخت.

اقدامات جایکا (آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن) در بیمارستان‌های امام حسین (ع) و آرش تهران، قابل تقدیر است از جمله اهدای ۵۰ دستگاه ماموگرافی که بسیار اهمیت دارد.

تجهیزات پزشکی ژاپن در ایران مورد استقبال است ولی مشکلات تبادلات ارزی و اقتصادی مانع توسعه این همکاری‌ها است که باید مرتفع شود.

تحریم‌ها نباید بر مبادلات دارویی، تجهیزات پزشکی و کالا‌های بشردوستانه اثرگذار باشد. ایجاد کانال مشخصی برای مصون‌ماندن این کالا‌ها از تحریم‌ها لازم است، و باید با تهاتر نفت، روند تبادلات کالا‌های سلامت را بین دو کشور ارتقا دهیم و تهاتر برای خرید آمبولانس و دستگاه‌هایی نظیر ام آر آی و سی‌تی‌اسکن قابل انجام است.

در این دیدار تسوکادا تاماکی سفیر ژاپن در ایران با بیان این‌که ژاپن خواستار تسریع در صدور مجوز ورود تجهیزات پزشکی به ایران است، گفت: سازمان جایکا در حال‌حاضر پروژه کمک‌های بلاعوض برای بهبود تجهیزات پزشکی در ایران را در دست اقدام دارد و چندی پیش یکی از این دستگاه‌ها در شهر کرد بهره‌برداری شد. ژاپن در زمینه مراقبت‌ها و پیشگیری از بیماری‌ها دارای تجارب خوبی است که می‌تواند برای کاهش شیوع و هزینه‌های درمان از جمله درمان سرطان پستان، این تجارب را در  اختیار ایران قرار دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر