جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامعرفی سکوهای متخلف فروش اینترنتی دارو به دستگاه قضا

معرفی سکوهای متخلف فروش اینترنتی دارو به دستگاه قضا

معرفی سکوهای متخلف فروش اینترنتی دارو به دستگاه قضا

رئیس سازمان غذا‌و‌دارو درباره فعالیت فعلی برخی پلتفرم‌ها در «فروش» اینترنتی دارو گفت:

تمام مواردی که به صورت اینترنتی اقدام به «فروش» دارو می‌کنند، غیرقانونی است و خیلی وقت است که ما سکوها و پلتفرم‌های متخلف را به مراجع  قضایی معرفی کرده‌ایم. وظیفه برخورد با تخلفات این سکوها و پلتفرم‌ها نیز با مراجع قضایی است.

دکتر سیدحیدر محمدی افزود: از توسعه فناوری و بکارگیری آن در حوزه سلامت استقبال می‌کنیم؛ اما در عین‌حال باید در نظر داشت که «سلامت» حوزه‌ پیچیده‌ای است و با جان افراد در ارتباط است؛ بنابراین نمی‌توان بدون مطالعه و نسنجیده به حوزه سلامت و مشخصا حوزه دارو ورود کرد.

از طرفی هم طبق قانون، تنها محل عرضه دارو، «داروخانه» است؛ بنابراین پلتفرم‌ها و سکوهای اینترنتی با رعایت ضوابط و الزامات مورد نظر سازمان غذا و دارو، تنها می‌توانند در حوزه «حمل» و نه «فروش» دارو فعالیت داشته باشند. این ضوابط و الزامات تدوین و جهت اجرای آزمایشی در چهار استان مذکور ابلاغ شده است.

در مجموع جهت ورود سکوهای اینترنتی به دارورسانی درب منزل، الزامات در چارچوب مربوطه باید رعایت شود؛ به‌طوری که حفاظت و حراست از اطلاعات بیماران صورت گیرد. در این زمینه بحث حاکمیت اطلاعات بسیار مهم است تا بتوان نظارت کرد و حقی از حقوق مصرف کننده ضایع نشود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر