چهارشنبه 2 آبان 1403
12.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاچین نخستین دستورالعمل‌های تشخیصی را برای مبارزه با بحران فزاینده چاقی ارائه...

چین نخستین دستورالعمل‌های تشخیصی را برای مبارزه با بحران فزاینده چاقی ارائه کرد

چین نخستین دستورالعمل‌های تشخیصی را برای مبارزه با بحران فزاینده چاقی ارائه کرد

کمیسیون ملی بهداشت چین (NHC) نخستین مجموعه دستورالعمل‌های خود را برای استاندارد کردن تشخیص و درمان چاقی منتشر کرد. بیش از نیمی از بزرگسالان چینی در حال حاضر دارای اضافه‌وزن و چاقی هستند و انتظار می‌رود این میزان افزایش یابد.

به گفته NHC، نرخ افراد دارای اضافه وزن یا چاق می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ به ۶۵.۳ درصد برسد.

در این دستورالعمل آمده است: “چاقی به یک مسئله مهم بهداشت عمومی در چین تبدیل شده است و به‌عنوان ششمین عامل مرگ و ناتوانی در این کشور رتبه‌بندی می‌شود.”

چین با چالش دوگانه‌ای مواجه است که باعث مشکل اضافه‌وزن آن شده: در یک اقتصاد در حال مدرن‌سازی که زیربنای آن نوآوری‌های تکنولوژیکی است، مشاغل بیشتری ثابت یا محدود به میز کار شده‌اند، در حالی که یک کاهش طولانی‌مدت در نرخ رشد اقتصادی مردم را مجبور به اتخاذ رژیم‌های غذایی ارزان‌تر و ناسالم کرده است.

این کمپین که قرار است به‌مدت سه سال به طول بینجامد، حول هشت شعار ایجاد شده است: “تعهد مادام‌العمر، نظارت فعال، رژیم غذایی متعادل، فعالیت بدنی، خواب خوب، اهداف معقول و اقدام خانوادگی”.

دستورالعمل‌های بهداشتی در ماه ژوئیه در مدارس ابتدایی و متوسطه پخش شد که خواستار غربالگری منظم، ورزش روزانه، استخدام متخصصان تغذیه و اجرای عادات غذایی سالم -از جمله کاهش نمک، روغن و قند- بود.

انتهای پیام

انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر