جمعه 27 مهر 1403
19.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااحتمال افزایش مبتلایان کرونا در روزهای آتی

احتمال افزایش مبتلایان کرونا در روزهای آتی

احتمال افزایش مبتلایان کرونا در روزهای آتی

دکتر محمد وجگانی، عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا  گفت:

با توجه به این‌که ویروس کرونا دائم در حال جهش است، ممکن است در حین افزایش موارد ابتلایی که به‌دنبال شیوع زیرسویه‌های BQ1  و XBB در کشور مشاهده می‌کنیم، هم‌زمان با جهش‌های خطرناک مواجه شویم که این احتمال نباید نادیده گرفته شود.

کسانی که قبلا به اُمیکرون مبتلا شده‌اند ایمنی نسبتا مناسبی در برابر این دو سویه دارند و در صورت ابتلا هم علائم خفیف‌تری تجربه خواهند کرد. به‌طور کلی ابتلا به سویه‌های جدید علائم خفیفی به‌همراه داشته و کشندگی بالایی هم ندارد.

بیماری‌زایی سویه‌های جدید کرونا مشابه اُمیکرون پایین است، در عین‌حال سرایت‌پذیری بالایی دارد. با در نظر گرفتن رفت‌وآمدها و مسافرت‌ها باید نظارت و کنترل کافی از مبادی مرزی صورت گیرد؛ زیرا عدم‌نظارت می‌تواند جرقه‌ای از افزایش ابتلا به بیماری در کشور باشد.

افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند و سالمندانی که بیش از شش ماه از تزریق دُز قبلی واکسن‌شان گذشته است، ضرورت دارد که نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

به‌دلیل شیوع بیماری‌های تنفسی در این فصل، اجتناب از درهم تنیدگی جمعیت و استفاده از ماسک در اماکن پر ازدحام هنوز هم راهکار مهمی برای پیشگیری از بروز بیماری‌هایی نظیر کرونا و آنفلوآنزا است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر