افزایش چشمگیر تقاضا برای داروهای کاهش وزن در هند؛ رقابت تنگاتنگ ایلای لیلی و نووُ نوردیسک برای تصاحب سهم بازار
دادههای منتشرشده از سوی شرکت تحقیقاتی فارمارک (Pharmarack) نشان میدهد:
تقاضا برای داروهای کاهش وزن در هند بهسرعت در حال افزایش است؛ جایی که دو رقیب اصلی، یعنی شرکتهای ایلای لیلی و نووُ نوردیسک برای بهدستآوردن سهم بیشتری از بازار رقابت میکنند.
فروش داروی مونجارو که اواخر ماه مارس وارد بازار هند شد، از ماه مِه تا ژوئن دو برابر شده و به ۸۷٬۹۸۶ واحد معادل ۲۶۰ میلیون روپیه (حدود ۳.۰۳ میلیون دلار) رسیده است. این در حالیست که در بازه زمانی مارس تا مه، مجموع فروش مونجارو در هند ۸۱٬۵۷۰ واحد بوده است.
همچنین شرکت نووُ نوردیسک از زمان عرضه داروی وگووی در اواخر ژوئن تاکنون، موفق به فروش ۱٬۷۸۸ واحد از این دارو در بازار هند شده است.
بر اساس مطالعهای که در نشریه پزشکی Lancet منتشر شده، شیوع چاقی و دیابت در هند، پرجمعیتترین کشور جهان رو به افزایش است؛ کشوری که همچنین در میان سه کشور اول جهان از نظر بالاترین نرخ چاقی قرار دارد.
به گفته شرکت تحقیقاتی فارمارک، بازار داروهای مرتبط با چاقی در هند از سال ۲۰۲۱ تاکنون پنج برابر رشد کرده و اکنون ارزشی معادل ۶.۲۸ میلیارد روپیه دارد.
انتهای پیام
انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.