جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۱۰ علامت بالقوه زیرواریانت XBB اُمیکرون

۱۰ علامت بالقوه زیرواریانت XBB اُمیکرون

۱۰ علامت بالقوه زیرواریانت XBB اُمیکرون

مقام‌های بهداشتی بین‌المللی به دقت در حال پایش زیرواریانت جدید اُمیکرون به نام XBB هستند که منجر به موجی از عفونت‌های جدید کووید۱۹ در زمستان سال جاری شده است.

داده‌های اولیه حاکی از این است که XBB از واریانت‌های دیگر در فرار از ایمنی ناشی از واکسن‌ها و سایر مصونیت‌های به‌دست‌آمده پیشی گرفته و هم‌چنین ممکن است نحوه عملکرد درمان‌های آنتی‌بادی مونوکلونال را در جلوگیری از انتشار کووید۱۹ تحت تأثیر قرار دهد.

علائم رایج ابتلا به کووید۱۹ مرتبط با بسیاری از زیرواریانت‌های اُمیکرون که در حال حاضر در گردش هستند: تب‌و‌لرز- خستگی مزمن و بدن‌درد شدید- سردرد مداروم- سرفه- گلودرد- تنگی نفس- احتقان تنفسی از جمله آبریزش بینی- از دست‌دادن حس بویایی یا چشایی- حالت تهوع یا استفراغ- و اسهال. در صورت تجربه دو یا چند مورد از علائم مذکور نسبت به آزمایش کووید۱۹ در اسرع وقت اقدام شود.

متخصصان مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) می‌گویند که XBB موجب گسترش سریع کووید۱۹ شده و اطلاعات به دست‌آمده از آژانس‌های بین‌المللی در آسیا نشان می‌دهد که این زیرواریانت ایمنی‌گریزترین شکلی از سارس-کوو-۲ است که دانشمندان از زمان آغاز همه‌گیری مشاهده کرده‌اند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر