پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش وزن ۱۶ درصدی بیماران چاق مبتلا به دیابت با داروی Mounjaro

کاهش وزن ۱۶ درصدی بیماران چاق مبتلا به دیابت با داروی Mounjaro

کاهش وزن ۱۶ درصدی بیماران چاق مبتلا به دیابت با داروی Mounjaro

شرکت ایلای لی‌لی‌‌&‌کو اعلام کرد که نتایج یک کارآزمایی بزرگ نشان داد که دُز بیشتر داروی Mounjaro به کاهش وزن افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ که چاق یا دارای اضافه وزن بودند حدود ۱۶ درصد یا بیش از ۳۴ پوند (۱۵ کیلوگرم) کمک کرد.

لی‌لی در سال گذشته گزارش داد که نتایج یک کارآزمایی از این دارو در افراد فاقد دیابت که چاق یا دارای اضافه‌وزن بودند، منجر به کاهش وزن ۲۲.۵ درصدی یا حدود ۵۲ پوند (۲۴ کیلوگرم) شد.

بیش از ۸۶ درصد از افرادی که دُز ۱۵ میلی‌گرمی از داروی تزریقی Mounjaro را دریافت کردند در مقایسه با  ۳۰.۵ درصد از بیماران گروه دارونما دست‌کم ۵ درصد کاهش وزن داشتند. هم‌چنین شرکت‌کنندگانی که دُز کمتر از ۱۰ میلی‌گرم  را دریافت کردند به‌طور متوسط بیش از ۱۳ درصد یا حدود ۳۰ پوند (۱۴ کیلوگرم) کاهش وزن داشتند و تقریبا ۸۲ درصد از آن‌ها دست‌کم ۵ درصد از وزن خود را از دست دادند.

داروی لی‌لی بخشی از یک دسته جدید به نام اینکرتین‌ها است که قبلا برای درمان دیابت تأیید شده است. داروهای جدید که شامل Ozempic و Wegovy ساخت شرکت نوو نوردیسک است برای فعال‌کردن هورمون‌هایی طراحی شده‌اند که قند خون را تنظیم، تخلیه معده را کُند، و اشتها را کاهش می‌دهند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر