پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهسازمان غذا و دارووزیر بهداشت آمار فعالیت‌های وزارتخانه را اعلام کرد

وزیر بهداشت آمار فعالیت‌های وزارتخانه را اعلام کرد

پانصدمین روز دولت/

وزیر بهداشت آمار فعالیت‌های وزارتخانه را اعلام کرد

دکتر بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌و‌گو با فارس گفت:

افتتاح ۸۵۰ طرح و پروژه بهداشتی با مجموع زیربنای ۳۵ هزار و ۸۰۰ متر مربع در کشور به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار با رویکرد تقویت و بازسازی نظام شبکه بهداشتی و درمانی به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

تشکیل قرارگاه تقویت و بازسازی نظام شبکه‌های بهداشتی و درمانی کشور و تدوین سند تقویت نظام شبکه و افزایش ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت بیمارستانی و تجهیز ۷۹ مرکز درمانی با هدف دسترسی عادلانه مردم به خدمات درمانی که تا پایان سال ۷۹۰۰ تخت بیمارستانی در ۷۲ مرکز دیگر افتتاح و در خدمت مردم قرار خواهد گرفت از اقدامات ما در این حوزه است.

هم‌چنین تکمیل و افتتاح ۳۳ طرح بیمارستانی، ۱۶ طرح اورژانس بیمارستانی، ۱۶ طرح کلینیک ویژه، ۴ طرح بلوک زایمانی، ۳ طرح مرکز تشخیص و درمان و غربالگری سرطان، ۱۵ طرح مسکن متخصصین و اقامتگاه پزشکان، ۴۷ طرح پایگاه اورژانس و پد بالگرد از اقدامات عمرانی در حوزه سلامت بوده است.

اجرای طرح ملی «دارویار»، از تاریخ ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ در سراسر کشور اجرایی شد. در این طرح ۹۶۰۰ قلم دارو به‌صورت الکترونیک تحت یک بسته کامل تحت پوشش قرار گرفت و ۸ هزار میلیارد تومان بدهی‌های پیشین بیمه‌ها به داروخانه‌ها پرداخت شد.

این طرح جلوگیری از قاچاق معکوس دارو به کشورهای همسایه، تقویت صنایع داروسازی، جلوگیری از هدررفت منابع ارزی کشور از طریق برخی ویژه‌خواری‌های مرتبط با اختصاص ارز ترجیحی، تسریع در پرداخت بدهی‌های بیمه‌ای به بخش دارو، تقویت صادرات داروهای ساخت داخل و کاهش کمبودهای دارویی به‌رغم محدودیت‌های ارزی و تحریم‌ها و اختصاص یارانه سلامت به مصرف‌کننده واقعی را به‌همراه داشت.

از دیگر مزایای طرح دارویار می‌توان به رشد و پیشرفت ۹۸ درصدی نسخه الکترونیک و به‌روزرسانی نظام اطلاعات بیمارستانی همه بیمارستان‌های کشور پس از سال‌ها اشاره کرد.

۲۱ مولکول جدید هم به فهرست دارویی کشور افزوده شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر