پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااز هر ۱۰ نفر در بریتانیا ۱ نفر به اختلالات خودایمنی مبتلا...

از هر ۱۰ نفر در بریتانیا ۱ نفر به اختلالات خودایمنی مبتلا است

از هر ۱۰ نفر در بریتانیا ۱ نفر به اختلالات خودایمنی مبتلا است

دانشمندان می‌گویند از هر ۱۰ نفر در بریتانیا ۱ نفر دارای اختلالات خودایمنی مانند دیابت نوع ۱، التهاب روماتیسمی مفصل، پسوریازیس، بیماری سلیاک، لوپوس، بیماری التهاب روده، مولتیپل اسکلروزیس، سیروز صفراوی، سندروم شوگرن، و … است.

مطالعه‌ محققان کالج دانشگاهی لندن با تجزیه و تحلیل سوابق سلامت ۲۲ میلیون نفر نشان داد که حدود ۱۰ درصد از جمعیت این کشور دست‌کم به یک بیماری خودایمنی مبتلا هستند. این آمار بالاتر از برآوردهای قبلی است که از ۳ تا ۹ درصد متغیر بود. آن‌ها دریافتند که ۱۳ درصد از زنان و ۷ درصد از مردان دست‌کم به یکی از بیماری‌های خودایمنی مبتلا هستند.

این یافته‌ها که در نشریه لنست منتشر شد، یک نیاز مبرم را به بررسی علل زمینه‌ای بیماری‌های خودایمنی برجسته می‌کند؛ بیماری‌ای که هنگامی رخ می‌دهد که سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بافت‌های سالم بدن حمله کرده و آن‌ها را از بین می‌بَرد.

گرچه هنوز علت دقیق اختلالات خودایمنی مشخص نشده اما نتایج نشان می‌دهد که ژنتیک و عوامل محیطی مانند آلودگی، سیگار کشیدن، چاقی، یا استرس ممکن است در ایجاد برخی بیماری‌های خودایمنی نقش داشته باشند.

محققان هم‌چنین دریافتند که در برخی موارد فردی که به یک بیماری خودایمنی مبتلا است در مقایسه با فردی که بیماری خودایمنی ندارد، احتمال بیشتری وجود دارد که به دومین بیماری خودایمنی مبتلا شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر