پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاجراحی کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان را به نصف می‌رساند

جراحی کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان را به نصف می‌رساند

جراحی کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان را به نصف می‌رساند

مطالعه جدید محققان دانشگاه کیْس وسترن رزرو نشان می‌دهد که جراحی لاغری می‌تواند خطر ابتلا به سرطان را به بیش از نصف کاهش دهد. در حالی‌که اکثر افراد برای کاهش وزن و کاهش ابتلا به دیابت نوع ۲ تحت چنین عملی قرار می‌گیرند، محققان در حال کشف مزایای بیشتری از این نوع جراحی هستند.

در یک پیگیری ۱۰ ساله، تنها ۴ درصد از بیمارانی که تحت عمل جراحی کاهش وزن قرار گرفتند، و ۸.۹ درصد از افراد چاقی که از روش جراحی استفاده نکردند پس از یک دهه به یک سرطان مرتبط با چاقی مبتلا شدند.

نتایج این مطالعه با بررسی سوابق ۵۵۷۰۰ بیمار چاق که تحت عمل جراحی قرار گرفته بودند و مقایسه آن‌ها با همان تعداد از بیماران که تحت عمل جراحی قرار نگرفته بودند، معلوم کرد در میان افرادی که جراحی لاغری انجام دادند ۲۲۰۶ نفر، و ۴۹۶۰ نفر از افرادی که جراحی نکرده بودند به سرطان‌های مرتبط با چاقی مبتلا شدند.

بیماران جراحی‌های مختلفی از جمله اسلیو گاسترکتومی، بای‌پس معده، و باندینگ معده انجام داده بودند. هم‌چنین عوامل خطر مانند سابقه سیگار کشیدن، مصرف الکل، بیماری قلبی، درمان‌های هورمونی و سایر بیماری‌ها نیز در نتایج به‌دست‌آمده در نظر گرفته شد.

این مطالعه قرار است در انجمن گوارش آمریکا (AGA) در هفته بیماری‌های گوارشی که از ششم تا نهم ماه مِه برگزار می‌شود، ارائه شود. تقریبا ۱۶ هزار دانشمند و پزشک عضو این انجمن هستند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر