پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتأیید داروی Veozah برای درمان گرگرفتگی در زنان یائسه

تأیید داروی Veozah برای درمان گرگرفتگی در زنان یائسه

تأیید داروی Veozah برای درمان گرگرفتگی در زنان یائسه

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز جمعه داروی خوراکی Veozah ساخت شرکت داروسازی ژاپنی اَستلس فارما (Astellas Pharma)  را برای درمان گرگرفتگی مرتبط با یائسگی تأیید کرد.

تغییرات هورمونی در دوران یائسگی، بدن را در برابر نوسانات دمای بدن حساس‌تر می‌کند و به اصطلاح باعث ایجاد علائم وازوماتور (محرک عروق) یا گرگرفتگی و تعریق شبانه می‌شود. بر اساس تخمین‌ها و تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۱ میلیون زن در آمریکا این علائم را خواهند داشت.

تأیید داروی Veozah که یک درمان غیرهورمونی است، بر اساس نتایج یک مطالعه در فاز نهایی است که نشان داد این دارو به کاهش تعدد و شدت علائم وازوموتور کمک کرد و کیفیت زندگی بیماران را در طول دوره درمان بهبود بخشید.

به گفته این شرکت هزینه خرید عمده این دارو برای یک عرضه ۳۰ روزه ۵۵۰ دلار است و انتظار می‌رود ظرف سه هفته در داروخانه‌ها در دسترس قرار گیرد.

استفاده از داروی ضدافسردگی پاروکستین (paroxetine) تنها گزینه غیرهورمونی مورد تأیید FDA بود که تا زمان تأیید Veozah در دسترس بیماران قرار داشت.

داروی Veozah برچسب هشدار افزایش آنزیم‌های کبدی یا آسیب کبدی دارد. FDA درخواست می‌کند افرادی که این قرص را مصرف می‌کنند از نظر آسیب یا عفونت کبدی آزمایش شوند و در ۹ ماه نخست استفاده از این قرص به‌صورت روتین، هر سه ماه یک‌بار آزمایش خون انجام دهند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر