پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهادارو و مواد اولیه دارویی با حداقل اسناد ترخیص می‌شود

دارو و مواد اولیه دارویی با حداقل اسناد ترخیص می‌شود

دارو و مواد اولیه دارویی با حداقل اسناد ترخیص می‌شود

گمرک اقداماتی متعدد را برای جلوگیری از توقف غیرضرور کالا در انبارها و اماکن گمرکی و ترخیص به موقع محمـولات دارویی و اقلام پزشکی انجام می‌دهد.

گمرک در پاسخ به اظهارات مطرح شده در خصوص کاهش ذخایر استراتژیک دارویی، مجموعه اقدامات به عمل‌آمده برای جلوگیری از توقف غیرضرور کالا در انبارها و اماکن گمرکی و ترخیص به موقع محمـولات دارویی و اقلام پزشکی در زمینه آمار دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی ترخیص شده ظرف ۶ ماه گذشته را تشریح کرد.

در سال ۱۴۰۱ قریب به ۵۲۱ میلیون کیلوگرم مواد اولیه دارویی به ارزشی بالاتر از ۲ میلیارد دلار طی ۱۶ هزار و ۲۰۶ فقره اظهارنامه وارد و ترخیص شده است.

طی یک ماهه فروردین سال ۱۴۰۲ قریب به ۲۸ میلیون کیلوگرم مواد اولیه دارویی به ارزش قریب به ۹۸ میلیون دلار طی ۸۲۳ فقره اظهارنامه وارد و ترخیص شده است.

هم‌چنین در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۲ میلیون کیلوگرم دارو به ارزش یک و نیم میلیارد دلار طی ۵ هزار و ۱۶۸ فقره اظهارنامه وارد و ترخیص شده است

طی یک‌ماهه فروردین سال ۱۴۰۲ قریب به ۳ میلیون کیلوگرم دارو به ارزش ۴۸.۵ میلیون دلار طی ۲۳۰ فقره اظهارنامه وارد و ترخیص شده است.

این واردات در نیمه اردیبهشت هم به‌منوال قبل با کمی تغییر در ارقام ادامه داشته است.

هم‌چنین به موجب جزء ۱۵ بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب سال ۱۴۰۰ واردات دارو و واکسن (انسانی و دامی)، لوازم مصرفی درمانی و لوازم توانبخشی فاقد تولید مشابه داخلی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف است و در صورت کمبود تولید داخلی نسبت به نیاز بازار مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده با نرخ ۳ درصد است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر