پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتاثیر حجامت در بهبود میگرن

تاثیر حجامت در بهبود میگرن

تاثیر حجامت در بهبود میگرن

معاون تعالی دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت:

آثار فراوانی از حجامت می‌بینیم که مستند علمی دارد، نه فقط تجربه‌ای که توسط بیماران بازگو می‌شود؛ مثلا در مورد میگرن مطالعات فراوانی شده و نتایج تحقیقات علمی نشان می‌دهد که حجامت در درمان میگرن مؤثر است و قطعا خونگیری عادی نمی‌تواند این تاثیر را داشته باشد.

دکتر مرتضی مجاهدی افزود: وقتی حجامت به‌صورت مطلق گفته می‌شود منظور تنها خونگیری نیست بلکه حتی بادکش هم یک نوع حجامت است اما آن‌چه که معروف است حجامت با خونگیری است. در طب ایرانی به حجامت بیش از یک راهکار درمانی به‌‌عنوان اقدامی برای حفظ سلامتی نگاه می‌شود و از این منظر حجامت به شرط رعایت آداب آن برای افراد سالم و غیربیمار هم می‌تواند مفید باشد.

مهم‌ترین کاری که با حجامت انجام می‎‌شود این است که از موضع مورد نظر، خلط ناشی از خون و صفرا را خارج می‌کنیم که این عمل باعث پاکسازی موضع می‌شود و برخلاف باور عامه باعث خروج مواد مغذی بدن نمی‌شود.

البته توصیه به انجام حجامت به معنای رد کردن خواص و اثرات اهدا خون و منع آن نیست و فراموش نکنیم که اهدا خون، اهدا زندگی است و حس نوع دوستی انسان‌ها اقتضا می‌کند با اهدا خون در یاری بیماران نیازمند بکوشند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر