پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاجراحان به استفاده از عینک واقعیت‌افزوده روی آورده‌اند

جراحان به استفاده از عینک واقعیت‌افزوده روی آورده‌اند

جراحان به استفاده از عینک واقعیت‌افزوده روی آورده‌اند

کاربرد هوش مصنوعی در حوزه پزشکی روزبه‌روز بیشتر می‌شود و عینک‌های هوشمند به جراحان در اتاق عمل امکان می‌دهد به‌صورت آنی به اطلاعات مهم‌ موردنیاز دسترسی پیدا کنند.

عینک‌های واقعیت‌افزوده به‌عنوان ابزاری پوشیدنی (قابل گذاشتن/ بستن بر بدن) تعامل انسان با محیط پیرامون را بهبود می‌بخشند و در پزشکی و جراحی کاربرد پیدا کرده است.

دستگاه‌های واقعیت‌افزوده از طریق این عینک‌ها به افراد امکان می‌دهند با قرار دادن تصاویر و اشکال دیجیتالی و اطلاعات روی محیط فیزیکی واقعی اطراف، دید و تصور خود را بهبود بخشند.

یک‌چهارم جراحان آمریکایی استفاده از عینک‌های هوشمند واقعیت‌افزوده را شروع کرده‌اند. ۴۹ درصد جراحان بر این باورند که عینک هوشمند واقعیت‌افزوده می‌تواند عوارض بعد از عمل جراحی و همچنین میزان مرگ‌ومیر در اتاق عمل را کاهش دهد.

از مزایای ذکرشده که جراحان به آن اشاره می‌کنند، می‌توان به دسترسی بیشتر به اطلاعات دقیق و کامل در محدوده دید، نیاز کمتر به ورود و خروج از اتاق عمل و کاهش هزینه‌های احتمالی در تجهیزات و کارکنان جراحی اشاره کرد.

هم‌چنین عینک‌های واقعیت‌افزوده می‌توانند همکاری با تیم‌های پزشکی دیگر از راه دور را تقویت و در عین حال زمان آماده‌سازی اتاق عمل پیش از عمل جراحی را تسریع کنند.

این عینک‌ها بر خلاف سایر مدل‌های بزرگ‌تر و حجیم‌تر عینک‌های واقعیت‌افزوده، فوق‌العاده سبُک‌‌ بوده و تنها حدود ۸۰ گرم وزن دارند. آن‌ها درست کنار حلقه‌های چشمی مورداستفاده پزشک قرار داده می‌شوند و شبیه عینک‌های «اوکلی» به نظر می‌رسند.

انتهای پیام

 

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر