جمعه 30 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتعمیق روابط ایران و تاجیکستان در حوزه سلامت

تعمیق روابط ایران و تاجیکستان در حوزه سلامت

تعمیق روابط ایران و تاجیکستان در حوزه سلامت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از ورود به شهر دوشنبه و دیدار عبدالله‌زاده وزیر بهداشت تاجیکستان گفت:

اولین وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران هستم که پس از ۳۲ سال به تاجیکستان سفر کردم؛ البته وزیربهداشت تاجیکستان، در دوران فعالیت دولت سیزدهم به تهران سفر کرد و مذاکرات مؤثری برای ارتقای همکاری‌های حوزه سلامت بین ۲ کشور داشتیم. بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی تاجیکستان از اهداف سفر به این کشور است. روابط ۲ کشور در حوزه سلامت باید گسترده شود. آن‌چه ما را بیش از هر کشوری به تاجیکستان نزدیک می‌کند، زبان مشترک این کشورها است.

دکتر بهرام عین‌اللهی با بیان این‌که تأمین امنیت و سلامت از مهم‌ترین وظایف هر حاکمیت است، از علاقه کشورمان برای توسعه همکاری‌های حوزه سلامت با کشورهای منطقه خبر داد و افزود: در همین راستا گروه جی ۵ ایجاد شده تا کشورهای عراق، پاکستان، افغانستان، ایران، سازمان بهداشت جهانی و به تازگی تاجیکستان بتوانند همکاری‌های منطقه‌ای خود در حوزه سلامت را گسترش دهند.

ایران با وجود مراکز درمانی پیشرفته و نیروی انسانی متبحر، از کشورهای سرآمد منطقه در پذیرش بیماران خارجی است؛ به‌طوری که در کشورمان انواع عمل‌های جراحی پیشرفته و فوق پیشرفته انجام می‌شود و می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری سلامت بین ۲ کشور باشد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر