جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاداروی Vanflyta برای درمان یک نوع تهاجمی سرطان خون تأیید شد

داروی Vanflyta برای درمان یک نوع تهاجمی سرطان خون تأیید شد

داروی Vanflyta برای درمان یک نوع تهاجمی سرطان خون تأیید شد

دایچی سانکیو (Daiichi Sankyo) اعلام کرد که نهاد ناظر بر سلامت آمریکا داروی این شرکت داروسازی ژاپنی را برای بیماران مبتلا به یک نوع تهاجمی سرطان خون که بیماری‌شان به تازگی تشخیص داده شده، تأیید کرد.

داروی وَن‌فِلایتا (Vanflyta)  که پیش‌تر در ژاپن تأیید شده است یک مسیر طولانی را برای ورد به بازار دارویی آمریکا پشت سر گذاشته است، به‌طوری که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) از تأیید آن در سال ۲۰۱۹ در گروه متفاوتی از بیماران مبتلا به لوسمی میلوئید حاد (AML) امتناع کرد و سپس بررسی آن را برای سه ماه در اوایل سال جاری تمدید کرد.

این دارو برای درمان بیماران مبتلا به یک جهش ژنی خاص مرتبط با افزایش خطر عود در بیماران مبتلا به AML، نوعی سرطان خون و مغز استخوان مورد تأیید FDA قرار گرفته است. AML یکی از شایع ترین انواع سرطان خون در بزرگسالان است.

جهش ژن FLT۳ که در کمک به رشد گلبول‌های سفید خون نقش دارد، می‌تواند باعث رشد بیش از حد این سلول‌ها شده و منجر به شکل تهاجمی سرطان خون شود. بیماران مبتلا به جهش ژن FLT۳ که توسط داروی وَن‌فِلایتا  مورد هدف قرار می‌گیرند، در معرض افزایش خطر عود بیماری و بقای کوتاه‌تر هستند.

هزینه خرید عمده این دارو ۵۴۶ دلار برای هر قرص در دُز ۱۷.۷ و ۲۶.۵ میلی‌گرمی است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر