جمعه 30 شهریور 1403
27.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهافداکاری خبرنگاران در دوران کرونا در حافظه تاریخ باقی می‌مانَد

فداکاری خبرنگاران در دوران کرونا در حافظه تاریخ باقی می‌مانَد

فداکاری خبرنگاران در دوران کرونا در حافظه تاریخ باقی می‌مانَد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خبرنگاران حوزه سلامت را نمونه فداکارترین اهالی رسانه به‌خصوص در دوران همه‌گیری کرونا دانست و گفت که باید قدردان زحمات آنها باشیم.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: در دوران همه‌گیری کرونا شاهد بودیم که خبرنگاران حوزه سلامت در بخش‌های بیمارستانی و مراقبت‌های ویژه حضور می‌یافتند و ضمن دلگرمی دادن به بیماران از زحمات طاقت‌فرسای کادر سلامت خبر و گزارش تهیه می‌کردند.

این فداکاری خبرنگاران در دوران کرونا در تاریخ ثبت و ضبط شده و برای آیندگان درس‌آموز خواهد بود. خبرهایی که رسانه‌های خبری درباره ضرورت رعایت توصیه‌های بهداشتی اعم از فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک تهیه و پخش کردند در مهار کرونا بسیار تاثیرگذار بود.

ایران از اولین کشورهایی بود که کرونا را مهار کرد و در نشست کشورهای عضو در قاهره مورد تقدیر سازمان بهداشت جهانی قرار گرفت. اگر اطلاع‌رسانی رسانه‌ها درباره ضرورت واکسیناسیون نبود، روزانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار و در هفته بیش از ۸.۵ میلیون دُز واکسن برای مهار کرونا به مردم تزریق نمی‌شد.

هم‌چنان از خبرنگاران حوزه سلامت به‌ویژه صدا و سیما می‌خواهیم که در انجام برنامه‌های آیندۀ ما به‌ویژه اجرای برنامه کشوری “سلامت خانواده” به‌عنوان مهم‌ترین برنامه وزارت بهداشت، نظام سلامت را یاری کنند تا بتوان با اجرای این کلان‌برنامه، سبک زندگی سالم را در جامعه ترویج کرده، سواد سلامت را ارتقا داده و خودمراقبتی را گسترش دهیم.

تغذیه ناسالم عامل اصلی شیوع بیماری‌های غیرواگیر در کشور است، با کمک رسانه‌ها و خبرنگاران باید بتوانیم مردم را از مصرف فست‌فودها، غذاهای پرکالری، پرچرب، پرشکر و دارای نمک زیاد پرهیز دهیم.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر