جمعه 30 شهریور 1403
27.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهازنان ۷۰ سال به بالا در معرض خطر تشخیص اشتباهی سرطان پستان

زنان ۷۰ سال به بالا در معرض خطر تشخیص اشتباهی سرطان پستان

زنان ۷۰ سال به بالا در معرض خطر تشخیص اشتباهی سرطان پستان

یک مطالعه جدید سؤالات جدیدی در مورد ارزش غربالگری سرطان پستان در زنان مسن مطرح کرده است. این تحقیق نشان می‌دهد زنان ۷۰ سال به بالایی که تحت ماموگرافی قرار گرفته‌اند، نسبت به افرادی که غربالگری نشده‌اند بیشتر احتمال دارد تومورهایی در آن‌ها تشخیص داده شود که تهدیدی برای سلامتی آن‌ها نیست.

این مطالعه که توسط محققان دانشکده پزشکی ییل روز دوشنبه در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شد، سوابق پزشکی ۵۴۶۳۵ زن ۷۰ سال به بالای امریکایی را که در سال ۲۰۰۲ ماموگرافی کردند ردیابی، و با زنانی که تمایلی به غربالگری نداشتند مقایسه کرد.

محققان دریافتند که در بین زنان ۷۰ تا ۷۴ ساله، تا ۳۱ درصد از موارد سرطان پستان در بین افرادی که تحت ماموگرافی قرار گرفته‌اند اشتباه تشخیص داده شده است؛ این موارد تشخیص یک وضعیت پزشکی معمولا از طریق غربالگری بودند که منجر به ایجاد علائم با مشکلاتی در طول زندگی فرد نمی‌شود.

این مطالعه نشان داد که با افزایش سن تشخیص اشتباهی نیز افزایش می‌یابد. در زنان ۷۴ تا ۸۴ ساله این میزان به ۴۷ درصد و در زنان ۸۵ سال به بالا به ۵۴ درصد افزایش یافت.

منطق غربالگری تشخیص ابتلا به بیماری در مراحل اولیه به‌منظور بهبود شانس درمان موفقیت‌آمیز است. تشخیص اشتباهی ممکن است منجر به درمان‌های غیرضروری و بار مالی و عاطفی شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر