جمعه 30 شهریور 1403
28.9 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتولید قرصی که در تحقیقات اولیه تومورهای سرطانی توپر را از بین...

تولید قرصی که در تحقیقات اولیه تومورهای سرطانی توپر را از بین برد

تولید قرصی که در تحقیقات اولیه تومورهای سرطانی توپر را از بین برد

دانشمندان قرصی ابداع کرده‌اند که در تحقیقات پیش‌بالینی نشان می‌دهد تمام تومورهای سرطانی توپر را بدون تأثیر بر سلول‌های سالم «نابود می‌کند».

محققان مرکز پزشکی City of Hope، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های تحقیقاتی و درمانی سرطان آمریکا، مطالعه‌ای را منتشر کردند که در آن نتایج آزمایش اولیه «قرص‌های سرطان‌کش» با نام AOH۱۹۹۶ را شرح داده است.

این دارو یک نوع سرطانی از آنتی‌ژن تکثیرکنندۀ هسته‌ای سلول (PCNA) را هدف قرار می‌دهد – پروتئینی که در شکل جهش‌یافته‌اش در همانندسازی DNA و ترمیم همه تومورهای در حال گسترش بسیار حیاتی است.

لیندا ملکاس، استاد بخش تشخیص مولکولی و درمان تجربی در مرکز درمانی کالیفرنیا، طی ۲۰ سال این قرص را تولید کرده است.

“داده‌ها نشان می‌دهند که PCNA به طور منحصربه‌فردی در سلول‌های سرطانی تغییر می‌کند و این واقعیت به ما اجازه داد دارویی طراحی کنیم که فقط شکل PCNA را در سلول‌های سرطانی هدف قرار دهد.

قرص‌های سرطان‌کشِ ما مانند طوفان برفی است که مرکز اصلی خطوط هوایی را می‌بندد و تمام پروازهای ورودی و خروجی را فقط در هواپیماهای حامل سلول‌های سرطانی متوقف می‌کند”.

این پروفسور نتایج را “امیدبخش” خواند، و افزود که تحقیقات نشان داده است که AOH۱۹۹۶ می‌تواند رشد تومور را در مدل‌های سلولی و حیوانی سرکوب کند و نخستین مرحله از آزمایش بالینی روی انسان در حال انجام است.

اثربخشی این قرص در درمان سلول‌های سرطانی حاصل از سرطان پستان، پروستات، مغز، تخمدان، دهانه رحم، پوست و ریه است.

به گفته این مرکز تحقیقاتی، این دارو در بیش از ۷۰ دسته سلول سرطانی آزمایش، و مشخص شد که به‌طور انتخابی سلول‌های سرطانی را با برهم زدن چرخه طبیعی تولیدمثل سلول نابود می‌کند.

انتهای پیام

 

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر