جمعه 30 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاروش‌های جدید تبلیغ مواد مخدر؛ رایحه‌درمانی و ضدافسردگی

روش‌های جدید تبلیغ مواد مخدر؛ رایحه‌درمانی و ضدافسردگی

روش‌های جدید تبلیغ مواد مخدر؛ رایحه‌درمانی و ضدافسردگی

مدیرکل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به افزایش مواد روان‌گردان جدید در جهان و گسترش بازار این مواد، نسبت به تبلیغات این مواد در فضای مجازی هشدار داد و گفت:

امروزه مواد روان‌گردان جدید در بسته‌بندی‌های جذاب و متنوع و با تبلیغاتی مانند «برای رایحه درمانی»، «برای مصرف انسانی نیست»، «مورد استفاده در بخور»، «آرام‌بخش»، «شادی‌آور» و… و به منظور گمراهی مصرف‌کنندگان و مراجع کنترلی عرضه می‌شوند.

دکتر تهمینه باهری افزود: طبق تعریف، مواد روانگردان جدید (NPS) موادی هستند که چه به‌صورت خالص و چه به‌صورت فرآوری‌شده مورد مصرف قرار می‌گیرند و  تهدیدی برای سلامت عمومی در دنیا محسوب می‌شوند. اصطلاح «جدید» لزوماً به تولید مواد جدید اشاره نمی‌کند بلکه ممکن است مواد موجود در بازار باشد که جدیدا مورد سوءمصرف قرار گرفته‌اند.

بسیاری از این سایت‌های عرضه‌کننده مواد در فضای مجازی، توسط پلیس رصد و شناسایی می‌شوند. کشورهایی هم‌چون چین، انگلیس و برخی کشورهای اروپایی، جزء کشورهای تولیدکننده مواد روان‌گردان جدید هستند؛ به عبارتی این مواد در کشور تولید نمی‌شوند، بلکه از سایر کشورها وارد ایران می‌شوند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر