جمعه 30 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااجلاس دو روزه جهانی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت در کنار نشست...

اجلاس دو روزه جهانی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت در کنار نشست وزرای بهداشت گروه ۲۰ در شهر گاندی‌نگر هند برگزار شد

اجلاس دو روزه جهانی طب سنتی سازمان جهانی بهداشت در کنار نشست وزرای بهداشت گروه ۲۰ در شهر گاندی‌نگر هند برگزار شد

نخستین اجلاس سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد طب سنتی روز پنجشنبه در کنار نشست وزرای بهداشت گروه ۲۰ در شهر گاندی‌نگر هند با هدف جمع‌آوری شواهد علمی و داده‌هایی به‌منظور امکان استفاده ایمن از چنین درمان‌هایی افتتاح شد.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد گفت که داروهای سنتی “نخستین مرجع میلیون‌ها نفر در سراسر جهان” است و مذاکرات در هند، سیاست‌گذاران و دانشگاهیان را گرد هم می‌آورَد تا “تعهد سیاسی و اقدامات مبتنی بر شواهد” را در قبال آن‌ها بسیج کند.

تدروس آدهانوم، رئیس WHO هنگام آغاز این اجلاس گفت:

«سازمان جهانی بهداشت در تلاش است تا راهبردها، استانداردها و مقررات به‌منظور استفاده ایمن، مقرون‌به‌صرفه و عادلانه از طب سنتی را مبتنی بر شواهد و داده‌ها کند».

وی پیش‌تر هشدار داده بود که طب سنتی می‌تواند «شکاف‌های دسترسی به بهداشت و درمان» را در مراقبت‌های بهداشتی افزایش دهد، و تنها در صورتی ارزشمند است که «به‌طور مناسب، مؤثر، و مهم‌تر از همه، ایمن بر اساس آخرین شواهد علمی» مورد استفاده قرار گیرد.

در حالی‌که داروهای سنتی به‌طور گسترده در برخی از نقاط جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند، با انتقاد شدید نیز روبرو هستند.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد، طب سنتی را دانش، مهارت‌ها و شیوه‌های مورد استفاده در طول زمان برای حفظ سلامت و پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های جسمی و روانی تعریف می‌کند.

طبق گفته WHO، حدود ۴۰ درصد از محصولات دارویی تأیید شده که در حال حاضر مورد استفاده قرار می‌گیرند، از “محصولات طبیعی” مشتق می‌شوند، به‌عنوان مثال “داروهای شاخصی” که از طب سنتی مشتق شده‌اند، از جمله آسپرین که از فرمولاسیون‌هایی با استفاده از پوست درخت بید تهیه می‌شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر