جمعه 30 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاکاهش وزن ۱۹ درصدی با داروی آزمایشی چاقی survodutide در مطالعه فاز...

کاهش وزن ۱۹ درصدی با داروی آزمایشی چاقی survodutide در مطالعه فاز میانی

کاهش وزن ۱۹ درصدی با داروی آزمایشی چاقی survodutide در مطالعه فاز میانی

شرکت آلمانی بوئرینگر اینگلهایم (Boehringer Ingelheim) روز پنجشنبه اعلام کرد که قصد دارد سه مطالعه فاز نهایی برای کاندید داروی آزمایشی چاقی خود یعنی سوروُدوتاید (survodutide) را مشترکا با شرکت بیوتکنولوژی دانمارکی زیلند فارما انجام دهد، زیرا این دارو پس از ۴۶ هفته در یک کارآزمایی فاز میانی تا ۱۹ درصد کاهش وزن نشان داد.

دو شرکت نام‌برده از جمله شرکت‌های داروسازی جهانی هستند که برای به‌دست آوردن سهمی از بازار بالقوه یکصد میلیارد دلاری درمان‌های چاقی طی یک دهه رقابت می‌کنند.

سوروُدوتاید با تقلید از یک هورمون روده به نام پپتید شبه گلوکان۱ (GLP-۱) که موجب سرکوب اشتها می‌شود، و هم‌چنین تقلید از هورمون روده دیگر به نام گلوکان که به تجزیه چربی کمک می‌کند، مؤثر واقع می‌شود.

بوئرینگر اینگلهایم و زیلند فارما در حال آزمایش این دارو در بیماران مبتلا به نوعی بیماری کبد چرب به نام استئاتوهپاتیت غیرالکلی (NASH) نیز هستند.

فدراسیون جهانی چاقی پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، ۲.۷ میلیارد بزرگسال در سراسر جهان ممکن است با اضافه وزن یا چاقی زندگی کنند، که آن را به یک چالش بهداشت جهانی تبدیل، و بار زیادی را بر دوش افراد، سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و جامعه وارد می‌کند.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر