پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااف‌دی‌اِی واکسن RSV مادران فایزر را برای حفاظت از نوزادان تایید کرد

اف‌دی‌اِی واکسن RSV مادران فایزر را برای حفاظت از نوزادان تایید کرد

اف‌دی‌اِی واکسن RSV مادران فایزر را برای حفاظت از نوزادان تایید کرد

سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) روز دوشنبه واکسن ضد ویروس سین‌سیشیال تنفسی (RSV) ساخت شرکت فایزر را برای استفاده زنان در نیمه سه‌ماه آخر بارداری برای حفاظت از نوزادان‌شان تایید کرد.

این تایید، اجازه می‌دهد که این واکسن در هفته‌های سی‌و‌دوم تا سی‌و‌ششم بارداری برای حفاظت از نوزادان تا شش‌ماهگی استفاده شود.

یک هیات FDA متشکل از متخصصین مستقل قبلا در ماه می استفاده از این واکسن را برای زنان در سه‌ماه دوم و سوم بارداری تایید کرده بود.

آر‌.اِس.وی. یک ویروس تنفسی شایع است که معمولا باعث ایجاد علائم مشابه سرماخوردگی خفیف می‌شود اما ممکن است منجر به بیماری شدید و بستری شدن شود.

این واکسن که با نام تجاری Abrysvo فروخته می‌شود قبلا برای افراد ۶۰ سال به بالا هم تایید شده بود. این بیماری سالانه جان صدوشصت‌هزار نفر را در جهان می‌گیرد و هر سال ۵۸ تا ۶۰ هزار کودک زیر ۵ سال فقط در امریکا به خاطر این بیماری روانه بیمارستان می‌شوند.

هنوز لازم است تا مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا هم این استفاده از واکسن را برای مادران باردار تایید کند. انتظار می‌رود بعد از اعلام روز دوشنبه FDA این تایید به زودی صادر شود.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر