شنبه 31 شهریور 1403
22.6 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۱.۸۷  میلیون مرگِ بیشتر در چین، دو ماه پس از پایان سیاست...

۱.۸۷  میلیون مرگِ بیشتر در چین، دو ماه پس از پایان سیاست کووید صفر

۱.۸۷ میلیون مرگِ بیشتر در چین، دو ماه پس از پایان سیاست کووید صفر

دو محقق بهداشت عمومی در مرکز تحقیقات سرطان فرد هاچینسون، در سیاتلِ واشنگتن دریافتند که در دو ماه پس از توقف سیاست کووید صفر چین در پایان سال ۲۰۲۲، ۱.۸۷ میلیون مرگ‌و‌میرِ بیشتر در آن کشور رخ داده است.

آن‌ها در مطالعه خود که در نشریه JAMA Network Open گزارش شده است، از داده‌های آگهی‌های درگذشتِ جمع‌شده توسط سه دانشگاه چین به‌همراه سایر داده‌های به دست‌آمده با استفاده از موتور جستجوی Baidu در مورد مرگ‌و‌میرهای احتمالی در چین به دلیل  کووید۱۹، استفاده کردند.

پس از این‌که محدودیت‌های کووید خسارات زیادی بر اقتصاد چین وارد کرد، دولت این کشور محدودیت‌ها را کاهش داد و در نهایت سیاست صفر کووید را در دسامبر ۲۰۲۲ کنار گذاشت. دو ماه بعد، چین گزارش داد که تقریباً ۶۰ هزار نفر تا آن زمان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. در این تلاش جدید، تیم تحقیقاتی مسیر دیگری را برای ارزیابی آمار مرگ و میر چین در پی لغو سیاست کووید صفر در پیش گرفت.

آن‌ها برای تخمین مرگ‌و‌میر در سراسر این کشور در طول دو ماه پس از توقف سیاست کووید صفر از تکنیک‌های ریاضی استفاده کردند و تقریباً به ۱.۸۷ میلیون مرگ بیشتر رسیدند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر