شنبه 31 شهریور 1403
21 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهانتایج یک مطالعه: تفاوت علائم ایست قلبی در زنان و مردان

نتایج یک مطالعه: تفاوت علائم ایست قلبی در زنان و مردان

نتایج یک مطالعه: تفاوت علائم ایست قلبی در زنان و مردان

بیماری قلبی یکی از علل اصلی مرگ‌و‌میر در سراسر جهان است. مطالعات نشان داده‌اند ایست قلبی که موجب توقف ناگهانی و غیرمنتظرۀ عملکرد قلب می‌شود، با شناسایی علائم اولیه قابل پیشگیری است.

غش، سرگیجه، درد قفسه سینه، تپش قلب، تنگی نفس و ضعف از علائم شایع ایست قلبی است. مطالعه منتشر شده در نشریه Lancet Digital Health نشان می‌دهد که این علائم هشداردهنده می‌تواند در زنان و مردان متفاوت باشد.

برای این تحقیق، محققان با آنالیز داده‌های جمع‌آوری‌شده از دو مطالعۀ اجتماع‌پژوهی: مطالعه پیش‌بینی مرگ ناگهانی در جوامع چند قومیتی (PRESTO) و مطالعه مرگ غیرمنتظره ناگهانی (SUDS) دریافتند ۵۰ درصد از افرادی که به ایست قلبی ناگهانی دچار می‌شوند، ۲۴ ساعت قبل از وقوع، یک علامت مشخص دارند که تنگی نفس در زنان، و و درد قفسه سینه در مردان از مشهودترین علائم است. یک گروه فرعی نیز ادعا کردند که تپش قلب، علائمی شبیه آنفلوآنزا، و تشنج را تجربه کردند.

از آن‌جایی‌که ایست قلبی موجب مرگ ۹۰ درصد از افراد در خارج از بیمارستان می‌شود، پیش‌بینی این وضعیت و شناسایی علائم هشداردهنده ضروری است و می‌تواند منجر به مداخلۀ زودهنگام و پیشگیری از مرگ قریب‌الوقوع شود.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر