جمعه 30 شهریور 1403
25.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااثربخشی واکسن کووید۱۹ روزآمد شدۀ مدرنا علیه زیرواریانت BA.۲.۸۶

اثربخشی واکسن کووید۱۹ روزآمد شدۀ مدرنا علیه زیرواریانت BA.۲.۸۶

اثربخشی واکسن کووید۱۹ روزآمد شدۀ مدرنا علیه زیرواریانت BA.۲.۸۶

شرکت مدرنا روز چهارشنبه اعلام کرد که داده‌های کارآزمایی بالینی نشان می‌دهند که واکسن کووید۱۹ روزآمد شدۀ این شرکت احتمالا در برابر زیرواریانت بسیار جهش‌یافتۀ BA.۲.۸۶ کروناویروس که نگرانی از شیوع مجدد عفونت‌ها را افزایش داده است، مؤثر خواهد بود.

واکسن مدرنا موجب افزایش ۸.۷ برابری آنتی‌بادی‌های خنثی‌کننده در انسان علیه BA.۲.۸۶ شد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا  (CDC) پیش‌تر اشاره کرده بود که زیرواریانت نام‌برده ممکن است در افرادی که قبلا به کووید مبتلا شدند یا با واکسن‌های قبلی واکسینه شدند توانایی بیشتری برای ایجاد عفونت کرونا داشته باشد.

در حالی‌که نظارت بر این واریانت حائز اهمیت است، چندین کارشناس گفته‌اند که بعید است به‌دلیل دفاع ایمنیِ ایجاد شده در سراسر جهان ناشی از واکسیناسیون انبوه و عفونت قبلی، موجی از بیماری شدید و مرگ‌و‌میر ایجاد شود.

واکسن مدرنا هنوز مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) قرار نگرفته است اما انتظار می‌‌رود اواخر ماه سپتامبر یا اوایل اکتبر در دسترس قرار بگیرد.

به گفتۀ یک مقام سازمان جهانی بهداشت، BA.۲.۸۶ تاکنون در سوئیس، آفریقای جنوبی، اسرائیل، دانمارک، آمریکا و بریتانیا شناسایی شده است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر