جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاشرکت سازندۀ داروی وِگُوی به باارزش‌ترین شرکت اروپا تبدیل شده است

شرکت سازندۀ داروی وِگُوی به باارزش‌ترین شرکت اروپا تبدیل شده است

شرکت سازندۀ داروی وِگُوی به باارزش‌ترین شرکت اروپا تبدیل شده است

سازنده داروی کاهش وزن وِگُوی به با ارزش‌ترین شرکت اروپایی تبدیل شده است و شرکت کالاهای لوکس فرانسوی LVMH را پشت سر گذاشته است.

پس از آن‌که شرکت داروسازی دانمارکی نووُ نوردیسک این داروی محبوب را در بریتانیا عرضه کرد، سهام این شرکت افزایش یافت. در پایان معاملات روز دوشنبه، ارزش این شرکت در بازار سهام به ۴۲۸ میلیارد دلار (۳۳۹ میلیارد پوند) رسید.

این دارو در حال حاضر در سرویس سلامت همگانی بریتانیا و هم‌چنین در بازار خصوصی موجود است. وِگُوی، یک داروی چاقی است که هفته‌ای یک بار مصرف می‌شود و افراد را فریب می‌دهد تا احساس سیری کنند، بنابراین در نهایت کمتر غذا می‌خورند و وزن کم می‌کنند.

اما متخصصان هشدار می‌دهند که این داروها، نه یک راه‌حل سریع و نه جایگزینی برای یک رژیم غذایی سالم و ورزش هستند. در کارآزمایی‌ها، کاربران اغلب پس از توقف مصرف این دارو، به وزن سابق خود باز گشته‌اند.

شخصیت‌های مشهوری مانند ایلان ماسک از جمله مصرف‌کنندگانِ گزارش‌شدۀ این دارو هستند که از زمان تأیید آن توسط قانون‌گذاران در آمریکا در سال ۲۰۲۱، هالیوود و عموم مردم را به‌طور گسترده‌تری مجذوب خود کرده است. وِگُوی و اوزمپیک یک داروی دیابت با اثرات مشابه – به‌عنوان داروهای “معجزه‌آسا” توصیف شده‌اند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر