شنبه 31 شهریور 1403
21 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااز هر سه مرد در سراسر جهان، یک نفر به ویروس پاپیلومای...

از هر سه مرد در سراسر جهان، یک نفر به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) دستگاه تناسلی مبتلا است

از هر سه مرد در سراسر جهان، یک نفر به ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) دستگاه تناسلی مبتلا است

مطالعه جدید منتشر شده در نشریه The Lancet Global Health نشان می‌دهد تقریباً از هر ۳ مرد ۱۵ سال به بالا، یک نفر به دست‌کم یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) آلوده است و از هر ۵ نفر ۱ نفر به یک یا چند مورد از این ویروس آلوده است که به‌عنوان انواع پُرخطر یا تومورزای HPV شناخته می‌شود. این تخمین‌ها نشان می‌دهد که مردان اغلب حامل عفونت‌های HPV تناسلی هستند و بر اهمیت مشارکت مردان در تلاش برای کنترل عفونت HPV و کاهش بروز بیماری‌های مرتبط با HPV در مردان و زنان تأکید می‌کند.

این بررسی سیستماتیک و متاآنالیز شیوع عفونت HPV تناسلی را در جمعیت عمومی مردان بر اساس مطالعات منتشر شده بین سال‌های ۱۹۹۵ و ۲۰۲۲ ارزیابی کرده است.

اکثر عفونت‌های HPV در مردان و زنان بدون علامت هستند، اما می‌توانند منجر به عواقب طولانی‌مدت و مرگ‌ومیر شوند. سالانه بیش از ۳۴۰ هزار زن بر اثر سرطان دهانه رحم جان خود را از دست می‌دهند.

در مردان، عفونت HPV از نظر بالینی به‌صورت زگیل‌های مقعدی-تناسلی ظاهر، و باعث عوارض قابل‌توجهی می‌شود و نرخ انتقال HPV را افزایش می‌دهد. عفونت‌های HPV هم‌چنین با سرطان‌های آلت تناسلی، مقعد و دهانی-حلقی (اوروفارنکس) مرتبط هستند که معمولاً با HPV نوع ۱۶ در ارتباط است.

این مطالعه جهانی در مورد شیوع عفونت HPV تناسلی در مردان، گستردگی این عفونت را تأیید می‌کند. عفونت HPV با انواع پُرخطر HPV می‌تواند موجب ابتلا به زگیل تناسلی، سرطان دهان، آلت تناسلی و مقعد در مردان شود.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر