شنبه 31 شهریور 1403
28.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآیا هورمون آیریسین می‌تواند آلزایمر را درمان کند؟

آیا هورمون آیریسین می‌تواند آلزایمر را درمان کند؟

آیا هورمون آیریسین می‌تواند آلزایمر را درمان کند؟

فعالیت بدنی منظم با بهبود ایمنی و کاهش بروز بسیاری از بیماری‌ها مانند فشار خون بالا، حملات قلبی و آلزایمر مرتبط است. یک مطالعه جدید نشان داده است که چگونه آیریسین، یک هورمون عضلانی آزاد شده در اثر ورزش، به درمان بالقوه آلزایمر کمک می کند.

آیریسین هورمونی است که در حین ورزش از ماهیچه ها ترشح می‌شود و ممکن است به کاهش وزن و تنظیم حرارت بدن کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که این هورمون می‌تواند در درمان چاقی و سایر بیماری‌های مرتبط با آن استفاده شود.

در جدیدترین مطالعه، محققان تاثیر آیریسین را در کاهش آمیلوئید بتا مرتبط با از دست‌دادن فکر و حافظه در بیماری آلزایمر ارزیابی کردند. این تیم، مغز موش‌های مبتلا به آلزایمر را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که با ورزش‌کردن، سطح آنزیم نپریلیزین افزایش می‌یابد که آمیلوئید بتا را کاهش می‌دهد.

محققان بر این باورند که این یافته ها راه را برای دو احتمال استفاده از آیریسین در درمان آلزایمر هموار می‌کند.

یکی از آن‌ها این است که آیریسین را به دارویی تبدیل کنیم که در آن اثرات ورزش با تزریق این هورمون به بدن شبیه‌سازی شود، و با این کار آن را وارد مغز و آمیلوئید بتا کنیم که باعث آلزایمر می‌شود. دوم آن‌که بیشتر ورزش کنیم. به غیر از تمام احتمالات دارویی هیجان‌انگیز، این مطالعه نشان می‌دهد که چگونه ورزش خودْ به‌طوری چشمگیر خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر