جمعه 30 شهریور 1403
20.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابیماران خاص در نسخ الکترونیک نشان‌دار شدند

بیماران خاص در نسخ الکترونیک نشان‌دار شدند

بیماران خاص در نسخ الکترونیک نشان‌دار شدند

مدیر خدمات نرم‌افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین اجتماعی، از نشان‌دارکردن بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی به‌منظور بهره‌مندی از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج خبر داد و گفت:

بدین ترتیب امکان نشان‌دار کردن بیمه‌شدگان دارای بیماری‌های رتینوپاتی دیابتی، پرفشاری خون، دیابت نوع دو و پرفشاری خون کنترل شده، بدون نیاز به تشکیل پرونده، در نسخه الکترونیک و توسط پزشک فراهم شده است. هم‌چنین در خصوص سایر بیماری‌های تحت‌پوشش صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج، بیمه‌شدگان تامین‌اجتماعی پس از تشکیل پرونده در مدیریت‌های درمان استان‌ها، به‌صورت خودکار در این سامانه نشان‌دار می‌شوند.

مهندس رامین معتمد افزود: برای این بیماران در بخش نسخه‌پیچی برای داروهایی که در لیست صعب العلاج وجود دارند، با ارسال اطلاعات به سرویس مربوطه در بیمه سلامت، سهم صندوق آن‌ها محاسبه و از مبلغ پرداختی بیمار کسر می‌شود.

در صورتی‌که به هر دلیلی بیمار دارای شرایط خاص در صندوق مربوطه نشان‌دار نشده باشد، هنگام مراجعه به داروخانه با بررسی سوابق پزشکی و پرونده وی، عملیات نشان‌دار کردن به‌صورت خودکار اجرا شده و امکان بهره‌مندی از مزایای صندوق برای وی ایجاد می‌شود.

اگر نسخه از سمت داروخانه حذف شود، امکان حذف از سهمیه بیمار نیز فراهم شده است لذا در صورت نیاز در مراجعات بعدی بیمار، سهمیه دارویی مربوط برای ایشان لحاظ می‌شود.

مدیر خدمات نرم‌افزارهای درمانی شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تامین در پایان فراهم‌کردن امکان ارائه درخواست تشکیل پرونده به‌صورت حضوری در مدیریت درمان استان‌ها و غیر حضوری با مراجعه به سایت تأیید نسخه درمان به آدرس Darman.tamin.ir (منوی درخواست بیمه‌شدگان) برای این بیماران و نشان‌دارشدن مکانیزه بیماران دارای پرونده‌های خاص و صعب‌العلاج (مورد تایید مدیریت های درمان) را از جمله اقدامات انجام‌شده در راستای ارائه خدمات به این دسته از بیماران توسط شرکت خدمات ماشینی برشمرد.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر