پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهابرداشتن زودهنگام تخمدان‌ها روند پیری را تسریع می‌کند

برداشتن زودهنگام تخمدان‌ها روند پیری را تسریع می‌کند

برداشتن زودهنگام تخمدان‌ها روند پیری را تسریع می‌کند

یک مطالعه جدید توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست واقع در کارولینای شمالی نشان می‌دهد که برداشتن زودهنگام تخمدان‌ها می‌تواند منجر به ایجاد بیماری‌های مزمن پزشکی و پیری زودرس شود. زنانی که قبل از ۴۶  سالگی تحت عمل جراحی اوفورکتومی قرار می‌گیرند، ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتریت، آپنه خواب و شکستگی استخوان باشند.

اوفورکتومی یک روش جراحی برای برداشتن یک یا هر دو تخمدان است. تخمدان‌ها نقش مهمی در تولید استروژن و پروژسترون دارند، هورمون‌هایی که برای قاعدگی و تخمک‌گذاری بسیار مهم هستند. این هورمون‌ها جدا از نقش تولیدمثلی، برای سلامت مغز، استحکام استخوان‌ها و تنظیم سطح قند خون ضروری هستند.

اوفورکتومی در افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند آندومتریوز، سرطان تخمدان و تومورهای غیر سرطانی در تخمدان انجام می‌شود. هنگامی که در این روش یک تخمدان برداشته می‌شود، اوفورکتومی یکطرفه، و برداشتن هر دو تخمدان به‌عنوان اوفورکتومی دوطرفه شناخته می‌شود.

دکتر استفانی فاوبیون، مدیر سلامت زنان در کلینیک مایو گفت:

این مطالعه حائز اهمیت است زیرا بر اطلاعاتی تأکید می‌کند که ما پیش از این هم می‌دانستیم، و آن این است که … اوفورکتومی دوطرفه قبل از یائسگی [PBO] برای سلامت زنان خوب نیست و با افزایش احتمال تعدادی از بیماری‌های مزمن همراه است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر