شنبه 31 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاجراحی ایمن‌تر مغز با استفاده از هوش مصنوعی در عرض دو سال...

جراحی ایمن‌تر مغز با استفاده از هوش مصنوعی در عرض دو سال امکان‌پذیر خواهد شد

جراحی ایمن‌تر مغز با استفاده از هوش مصنوعی در عرض دو سال امکان‌پذیر خواهد شد

کارآموزان جراحی در حال کار با فناوری جدید هوش مصنوعی هستند تا جراحی دقیق‌تر آندوسکوپی مغز را یاد بگیرند. این فناوری که در کالج دانشگاهی لندن ساخته شده، تومورهای کوچک و ساختارهای حیاتی مانند رگ‌های خونی را در مرکز مغز برجسته می‌کند. دولت بریتانیا می‌گوید این می‌تواند «یک تحول بزرگ واقعی» برای مراقبت‌های بهداشتی در این کشور باشد.

جراحی مغز دقیق و پر زحمت است – انحراف یک میلی‌متری می‌تواند فورا موجب مرگ بیمار شود. اجتناب از آسیب به غده هیپوفیز با اندازه یک حبه انگور، در مرکز مغز، بسیار مهم است. این غده تمام هورمون‌های بدن را کنترل می‌کند – و هر مشکلی در آن می‌تواند باعث کوری شود.

سیستم هوش مصنوعی بیش از ۲۰۰ ویدیو از این نوع جراحی هیپوفیز را تجزیه و تحلیل کرده و در عرض ۱۰ ماه به سطحی از تجربه دست یافته است که برای یک جراح ۱۰ سال طول می کشد.

وایکُنت کامروز، مسئول امور مربوط به هوش مصنوعی در دولت بریتانیا می‌گوید:

هوش مصنوعی در هر کاری که شما انجام می‌دهید باعث می‌شود به‌طور گسترده‌ای بهره‌ورتر شوید. این تقریباً شما را به نسخه ابرقهرمانیِ خود تبدیل می کند. این نوع فناوری می‌تواند یک تحول بزرگ برای مراقبت‌های بهداشتی باشد، نتایج را برای همه بهبود بخشد و آینده‌ای “بسیار امیدوارکننده” ارائه دهد.

کالج دانشگاهی لندن (UCL) یکی از ۲۲ دانشگاهی است که اخیراً از دولت برای کمک به متحول‌کردن سیستم مراقبت‌های بهداشتی در بریتانیا درخواست کمک مالی کرده است.

انتهای پیام

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر