شنبه 31 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاضرورت توجه ویژه به ایمنی در صنعت بیمارستان‌سازی

ضرورت توجه ویژه به ایمنی در صنعت بیمارستان‌سازی

ضرورت توجه ویژه به ایمنی در صنعت بیمارستان‌سازی

دکتر علیرضا زالی، رئیس همایش بین‌المللی ساخت بیمارستان با اشاره به وضعیت جغرافیایی تهران بر ضرورت توجه ویژه به ایمنی در صنعت بیمارستان‌سازی تأکید کرد و گفت:

فرآیند ساخت و ساز بیمارستانی در کشور مدل چالاکی را در پیش گرفته و امروزه شاهد فرآیند رو به تزاید ساخت بیمارستان‌های متعدد و مدرن و توسعه زیرساخت‌های درمانی و تخت‌های بیمارستانی در کشور هستیم.

نهضت بیمارستان‌سازی می‌تواند توأمان با راهبرد موزون بدون غفلت از زیرساخت‌های بهداشتی باشد. تقدم پیشگیری بر درمان در کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هیچ‌گاه مورد بی‌توجهی نبوده و افتتاح و بهسازی مراکز بهداشتی در این دانشگاه نشان از تفکر منطقی و راهبردی توسعه زیرساخت‌های بهداشتی در پایتخت محسوب می‌شود.

به‌طور کلی ۳۰۰ مخاطره در کشور تعریف شده است که بخش زیادی از این مخاطرات، تکرارپذیر بوده و تهدیدی برای زیرساخت‌های بهداشت و درمان محسوب می‌شود. از این رو ایمنی به‌دلیل جغرافیای تهران، موضوع جدی و قابل‌توجهی است.

امروزه صنعت بیمارستان سازی بسیار مدرن شده است. در مقاطعی صنعت ساخت و ساز با فراز و فرود‌هایی همراه بود، اما در سایه رشد دانشگاه‌ها، مهندسین و تبحر آن‌ها و پیشرفت فناوری و تخصصی سازی بیمارستان سازی این مسئله تا حد زیادی رفع شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر