شنبه 31 شهریور 1403
25.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاابتلا به عفونت قبلی خطر سقط جنین و نقایص مادرزادی را کاهش...

ابتلا به عفونت قبلی خطر سقط جنین و نقایص مادرزادی را کاهش می‌دهد

بارداری و سیتومگالوویروس/

ابتلا به عفونت قبلی خطر سقط جنین و نقایص مادرزادی را کاهش می‌دهد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که قرار گرفتن قبلی در معرض سیتومگالوویروس (CMV)، یک ویروس تبخال معمولی که می‌تواند خطر بالقوه‌ای را برای زنان باردار ایجاد کند،  شانس سقط جنین و نقایص مادرزادی را کاهش می‌دهد.

زنان بارداری که به سیتومگالوویروس مبتلا می‌شوند، در صورت داشتن ایمنی از قبل، احتمال کمتری دارد که عفونت را به فرزندان خود منتقل کنند. محققان دانشگاه تولین این یافته‌ها را بر اساس مطالعه‌ای که روی میمون‌های ماکاک انجام شد به دست آوردند.

عفونت سیتومگالوویروس معمولاً در افراد سالم مشکلی ایجاد نمی‌کند و اکثر افراد هیچ علامتی از عفونت نشان نمی‌دهند. با این‌حال، زنان باردار و افرادی با سیستم ایمنی ضعیف ممکن است دچار عوارض شوند. CMV علت اصلی سقط جنین و نقایص مادرزادی از جمله فلج مغزی و کاهش شنوایی در کودکان است. عفونت از طریق مایعات بدن مانند خون، بزاق، ادرار، مایع منی و شیر مادر منتشر می‌شود.

طبق اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا (CDC)، بیست درصد از کودکانی که با عفونت مادرزادی سیتومگالوویروس متولد می‌شوند مشکلات سلامتی طولانی‌مدت خواهند داشت. این مشکلات ممکن است شامل مشکلات رشد، نقایص عصبی و مشکلات مغز، کبد، طحال و ریه باشند.

دکتر آمیتیندر کُر، محقق اصلی این پژوهش گفت: درک این‌که چگونه ایمنی از قبل می‌تواند در برابر انتقال CMV در دوران بارداری محافظت کند، برای ساخت یک واکسن مؤثر که از تمام زنان باردار و نوزادان متولدنشده‌شان محافظت کند، بسیار مهم است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر