یکشنبه 1 مهر 1403
25.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادها۱۸ اکتبر؛ روز جهانی یائسگی

۱۸ اکتبر؛ روز جهانی یائسگی

۱۸ اکتبر؛ روز جهانی یائسگی

روز جهانی یائسگی هر سال  با هدف افزایش آگاهی، از بین‌بردن انگ و برجسته‌کردن حمایت‌های موجودبرای بهبود سلامتی کسانی که یائسگی را تجربه می‌کنند، برگزار می‌شود.

یائسگی فقط یک مسئله جنسیتی یا سنی نیست، بلکه یک موضوع سازمانی است که می‌تواند به‌طور مستقیم یا غیرمستقیم بر همکاران تأثیر بگذارد. آگاهی در مورد این موضوع کلیدی برای کاهش انگ مربوط به یائسگی و تشویق مردم به صحبتِ آزادتر در مورد آن است.

تحقیقات مؤسسه رسمی پرسنل و توسعه (CIPD) انگلستان نشان داد که:

*زنان ۵۰ سال به بالا سریع‌ترین گروه در حال رشد در نیروی کار هستند. میانگین سنی برای گذار از یائسگی، ۵۱ سال است

*از هر پنج زن شاغل بین ۴۵ تا ۵۵ ساله که علائم یائسگی را تجربه می کنند، سه نفر می‌گویند که یائسگی تاثیر منفی بر آن‌ها در محل کار دارد

*بیش از نیمی از این گروه گفتند که در این  دوره استرس بیشتری را تجربه کرده‌اند

*نزدیک به یک سوم زنان به‌دلیل یائسگی علائم بیماری از مرخصی استعلاجی استفاده کرده‌اند، اما تنها یک چهارم دلیل واقعی آن را به مدیران گفتند

موضوع روز جهانی یائسگی در  ۲۰۲۳ بیماری‌های قلبی-عروقی است. ارتباط بین عوامل تولید مثل و بیماری‌های قلبی-عروقی یکی دیگر از جنبه‌های مهم یائسگی است که زنان باید از آن آگاه باشند.

محققان اخیراً کشف کرده‌اند که تجربیات تولیدمثلی زنان (از جمله قاعدگی، بارداری، درمان‌های سرطان پستان و یائسگی) می‌تواند بر شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی در دوره بعدی زندگی تأثیر بگذارد. آگاهی از این امر به تشخیص میزان خطر برای یک فرد کمک می‌کند.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر