یکشنبه 1 مهر 1403
25.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهااین فناوری هنوز در سطح «جنگ ستارگان» نیست، اما پزشکان با جراحی...

این فناوری هنوز در سطح «جنگ ستارگان» نیست، اما پزشکان با جراحی ویژه و هوش مصنوعی یک قدم به دست بیونیک نزدیک‌تر شده‌اند

این فناوری هنوز در سطح «جنگ ستارگان» نیست، اما پزشکان با جراحی ویژه و هوش مصنوعی یک قدم به دست بیونیک نزدیک‌تر شده‌اند

درد اندام خیالی یک مشکل رایج برای افرادی است که تحت قطع عضو قرار می‌گیرند. آن‌ها توانایی کار حتی با یک پروتز معمولی نیز دارند. اما پیشرفتی پزشکی که به‌نظر می‌رسد مستقیماً از “جنگ ستارگان” بیرون آمده است، حداقل یک زن را از آن درد تسکین داده است.این زن اکنون یک دست مصنوعی بیونیکی دارد که می‌تواند برخی از احساسات را حس کند و به او کمک کند تا حدود ۸۰ درصد از کارهایی را که قبلا با هر دو دست انجام می‌داد، انجام دهد.

کارین، که نام کامل او در مطالعه تجربی‌ای که اخیرا در نشریه پزشکی Science Robot منتشر شد، فاش نشده است، سال‌ها از یک دست مصنوعی معمولی استفاده می‌کرد، اما کنترل آن دشوار بود و مانند حتی پیشرفته‌ترین پروتزهای موجود در بازار استفاده از آن ناراحت‌کننده و گاهی حتی دردناک بود. علاوه‌بر این، این زن ۵۰ ساله سوئدی که دست خود را در یک تصادف کشاورزی از دست داد، بیش از ۲۰ سال بود که با درد وحشتناک اندام خیالی زندگی می‌کرد.

برای تسکین درد و به دست‌آوردن عملکرد بیشتر، این زن پذیرفت که بخشی از آزمایشی باشد که به او دست بیونیک بدهند. تیم ساخت این دست بیونیک می‌گوید که او نخستین فردی در جهان است که با قطع عضو زیر آرنج، دست بیونیک با موفقیت به‌طور مستقیم به سیستم عصبی-عضلانی اسکلتی‌اش متصل شده است.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر