یکشنبه 1 مهر 1403
25.2 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاتولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس تا دهه فجر

تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس تا دهه فجر

تولید دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس تا دهه فجر

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در همایش کشوری تجلیل از دستاوردها و تکریم فعالان نظام بهداشت در دولت مردمی که  طی آن ۱۰۰۰ پروژه بهداشتی در  سراسر کشور  به‌صورت همزمان افتتاح شد، با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی در دورترین و صعب‌العبورترین نقاط کشور به مردم گفت:

نیروهای بهداشتی از مردم و برای مردم هستند و در بحران‌های مختلف، آخرین افرادی هستند که از روستاها خارج می‌شوند که این رفتار نشان‌دهنده فداکاری و ایثار آن‌ها است.

دکتر بهرام عین‌اللهی افزود: امروز علاوه‌بر موفقیت در مهار کرونا شاهد اعطای گواهی حذف سرخک و سرخجه از سوی سازمان جهانی بهداشت به کشورمان هستیم. هم‌چنین دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس که سال ۹۳ تصویب شده بود با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در دولت مردمی برای نخستین بار و تا دهه فجر امسال تولید می‌شود.

بیماری هپاتیت سی برای مردم مشکلات زیادی ایجاد کرده که باعث نارسایی کبد می‌شود اما با برنامه‌ریزی همکاران ما در حوزه بهداشت تا دو سال و نیم آینده امیدواریم این بیماری در کشور ریشه‌کن شود. امروزه در اکثر بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن، پوشش واکسنیاسیون حدود ۹۹ درصد است، این میزان پوشش واکسیناسیون در سطح جهان، نصاب بالایی دارد.

خدمات رایگان تغذیه و تجویز مکمل های مورد نیاز مادران باردار و کودکان از سوی بهورزان و مراقبان سلامت ارائه می‌شود که  طی آن حدود ۵۰۰ میلیارد مکمل در کشور توزیع شده است. هم‌چنین از رئیس‌جمهور مردمی که دستور توزیع شیر در مدارس را داد، تشکر می‌کنیم چراکه اقدامی مهم در حوزه تغذیه کودکان به‌ویژه در مناطق محروم محسوب می‌شود.

انتهای پیام

 

 

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر