پنج‌شنبه 29 شهریور 1403
26.7 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاواکسن Penbraya  برای بیماری مننگوکوک مورد تایید قرار گرفت

واکسن Penbraya  برای بیماری مننگوکوک مورد تایید قرار گرفت

واکسن Penbraya برای بیماری مننگوکوک مورد تایید قرار گرفت

فایزر اعلام کرد که سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) واکسن پِن‌برایا (Penbraya) ساخت این شرکت را تایید کرده است و آن را به نخستین واکسنی تبدیل کرد که در برابر پنج گروه از یک باکتری کشنده که می‌تواند باعث مننژیت و مسمومیت خون شود، محافظت ایجاد می‌کند.

بیماری‌های مننگوکوک، عفونت‌های باکتریایی هستند که معمولا مغز، نخاع، و جریان خون را تحت تأثیر قرار می‌دهند و می‌توانند در عرض چند ساعت کشنده باشند.

این واکسن ۵ ظرفیتی در برابر پنج گروه باکتری مننگوکوک  A, B, C, W و Y که معمولا عامل این بیماری می‌شوند محافظت ایجاد می‌کند.

فایزر در حال‌حاضر فروشنده دو واکسن برای محافظت علیه این بیماری است که واکسن ترومِنبا (Trumenba)  گروه B را هدف قرار می‌دهد و واکسن نیمِنریکس (Nimenrix) در برابر چهار گروه باکتری دیگر محافظت ایجاد می‌کند.

این واکسن ترکیبی از اجزای دو واکسن نام‌برده است و برای استفاده در افراد ۱۰ تا ۲۵ ساله در ۲ دُز با فاصله ۶ ماه تزریق می‌شود.

تأیید FDA بر اساس داده‌های مطالعات فاز میانی و و نهایی است که نشان می‌دهد واکسن پِن‌برایا در ایجاد ایمنی در برابر این باکتری در مقایسه با واکسن ترومِنبای فایزر و مِن‌وی‌یو (Menveo) ساخت GSK که مشابه نیمِنریکس است، ضعیف‌تر نیست.

طبق گزارش سالانه فایزر، واکسن ترومِنبا در سال گذشته ۱۲۳ میلیون دلار و واکسن نیمِنریکس ۲۶۸ میلیون دلار فروش داشت.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر