جمعه 30 شهریور 1403
27.8 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهامردانی که سابقه مصرف داروهای ضد افسردگی دارند ۳۰ برابر بیشتر احتمال...

مردانی که سابقه مصرف داروهای ضد افسردگی دارند ۳۰ برابر بیشتر احتمال دارد پس از بچه‌دار شدن دوباره از آن داروها استفاده کنند

مردانی که سابقه مصرف داروهای ضد افسردگی دارند ۳۰ برابر بیشتر احتمال دارد پس از بچه‌دار شدن دوباره از آن داروها استفاده کنند

پدر و مادر شدن دوران فوق‌العاده هیجان‌انگیزی است با بخش‌های مساوی الهام‌بخش و هول‌انگیز. بسیاری از افرادی که تازه مادر و پدر می‌شوند، نمی‌توانند از ورود نورسیده‌شان شاد نباشند. اما مطالعه‌ای در بریتانیا نشان می‌دهد که ارتباط نگران‌کننده‌ای بین داروهای ضد افسردگی و پدر شدن وجود دارد.

دانشمندان کالج دانشگاهی لندن گزارش می‌دهند که اگر تازه‌پدران سابقه مصرف داروهای ضد افسردگی داشته باشند، بیش از ۳۰ برابر بیشتر احتمال دارد که این داروها را در سال اول پس از بچه‌دار شدن دوباره مصرف کنند. محققان داده‌های ارائه‌شده توسط بیش از پانصد هزار پرونده سلامت الکترونیکی مراقبت‌های اولیه از پایگاه داده تحقیقات پزشکی IQVIA را از ژانویه ۲۰۰۷ تا دسامبر ۲۰۱۶ تجزیه و تحلیل کردند.

به طور مشخص‌تر، این پروژه شامل ۹۰۷۳۶ مرد بود که در سال قبل پدر شده بودند و ۴۵۳۶۳۲ مرد دیگر. سپس نویسندگان مطالعه بررسی کردند که در هر گروه چند مرد نسخه ضد افسردگی دریافت کرده‌اند.

قابل ذکر است که این تیم تحقیقاتی هیچ تفاوتی در درمان ضد افسردگی بین دو گروه مشاهده نکرد. با این‌حال، محققان می‌افزایند که یافته‌های آن‌ها نشان می‌دهد که داشتن سابقه درمان ضدافسردگی باعث می‌شود که پدران به‌طور قابل‌توجهی پس از بچه‌دار شدن دوباره به درمان نیاز داشته باشند. بنابراین، تیم تحقیقاتی پیشنهاد می‌کند که ممکن است برای چنین مردانی مفید باشد که طی یک سال پس از بچه دار شدن، تحت معاینه سلامت روان با پزشک معالجِ خود قرار گیرند.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر