جمعه 27 مهر 1403
19 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهانتایج گزارش‌شده توسط بیماران، مؤید اثربخشی Natalizumab برای مبتلایان به ام‌اس است

نتایج گزارش‌شده توسط بیماران، مؤید اثربخشی Natalizumab برای مبتلایان به ام‌اس است

نتایج گزارش‌شده توسط بیماران، مؤید اثربخشی Natalizumab برای مبتلایان به ام‌اس است

مطالعه اخیر منتشر شده در Journal of Neurological Science، مصرف داروی ناتالیزومَب (natalizumab)/ تی‌سابری (Tysabri) برای درمان مولتیپل اسکلروزیس (MS)، بهبود کوتاه‌مدت و بلندمدت را طبق نتایج گزارش‌شده توسط بیماران (PRO) نشان می‌دهد.

برای گسترش اثربخشی PRO در داده‌های بالینی، محققان مطالعه‌ای را به‌منظور بررسی اثرات درمان‌های اصلاح‌کننده‌ی بیماری به‌ویژه ادامه یا قطع ناتالیزومَب برای ام‌اس، بر روی اندازه‌گیری‌های PRO انجام دادند. آن‌ها فرضیه‌سازی کردند که قطع ناتالیزومَب با PROهای بدتر در بیماران همراه است و این دارو به بهبودهای قابل‌توجه PRO در هفته اولیه مداخله کمک می‌کند. ناتوانی بیماران بر اساس مقیاس وضعیت ناتوانی گسترده (EDSS) اندازه‌گیری شد و PROها با پرسشنامه LIFEware ارزیابی شدند.

به‌طور کلی، ادامه مصرف ناتالیزومَب در مقایسه با توقف این درمان، با کاهش قابل‌توجهی در تثبیت یا بهبودهای طولانی‌مدت PRO همراه بود. علاوه‌بر این، یافته‌های محققان شواهدی برای مزایای کوتاه‌مدت درمان ناتالیزومَب در رابطه با خستگی بیمار، مشکلات مثانه و احساس تنهایی ارائه می‌دهد.

از آن‌جایی که داده‌های جمع‌آوری‌شده در مورد PROها در ارزیابی‌های بالینی در حال گسترش است، نویسندگان با اطمینان نتیجه می‌گیرند که ناتالیزومَب تأثیر مثبتی بر سلامت ذهنی بیماران مبتلا به MS دارد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

ارسال نظر

لطفا نظر خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر