عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» در ضدآفتابها تبلیغاتی است
دکتر رویا مرجانیان، معاون اداره کل امور فراوردههای آرایشی و بهداشتی سازمان غذاودارو گفت:
استفاده از عناوین «ضدآب» یا «ضدتعریق» برای ضدآفتابها بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد و تمام ضدآفتابها با گذشت زمان از روی پوست پاک میشوند.
تولیدکنندگان کرمهای ضدآفتاب مجاز به استفاده از عناوین تبلیغاتی غیرواقع روی محصولات نیستند. برای استفاده از ادعای ضدآفتاب مقاوم در برابر آب بایستی فراورده آزمایش و ادعای مقاومبودن در برابر آب ثابت شود و زمان مقاومبودن به آب مشخص باشد.
همه ضدآفتابها، چه برچسب مقاوم در برابر آب داشته باشند یا نداشته باشند باید دستورالعملهایی را در مورد زمان استفاده مجدد را بر روی برچسب خود درج کنند تا از محافظت پوست اطمینان حاصل شود.
ضدآفتاب ها به اشکال مختلف از جمله لوسیونها، کرمها، ژلها، استیکها و اسپریها در دسترس هستند. دستورالعمل استفاده از محصولات ضدآفتاب بسته بهشکل آنها میتواند متفاوت باشد. باید همیشه قبل از استفاده از یک محصول ضدآفتاب برچسب آن را بخوانید.
انتهای پیام