۹۰ درصد محصولات بستهبندیشده کنیا نیازمند برچسب هشدار بهداشتی
براساس گزارش جدید ابتکار دسترسی به تغذیه (ATNI)، حدود ۹۰ درصد از مواد غذایی و نوشیدنیهای بستهبندیشده در کنیا اعم از برندهای بینالمللی مثل کوکاکولا و نستله و همچنین تولیدات داخلی باید تحت قوانین تازه پیشنهادی این کشور دارای برچسب هشداردهنده باشند.
این قانون جدید که بر مبنای مدل ارزیابی تغذیهای کنیا تدوین شده، مصرف بیش از حد نمک، شکر و چربیهای اشباع را هدف قرار داده، و این کشور را در زمره نخستین کشورهای آفریقایی قرار میدهد که برای مقابله با افزایش چاقی و بیماریهای رژیمی غیرواگیر وارد عمل شدهاند.
طبق این گزارش، فروش غذاهای فرآوریشده در پنج سال اخیر ۱۶درصد افزایش داشته و نرخ چاقی بزرگسالان ۴۵درصد در زنان و ۱۹درصد در مردان نشانگر شرایط هشدار است.
حتی دو سوم محصولات غنیشده مانند بیسکویتها و ماستهای ویتامینه نیز همچنان در گروه مواد غذایی «غیرسالم» قرار دارند.
انتهای پیام
انتشار این مطلب با ذکر منبع «دنیای سلامت و دارو» بلامانع است.