شنبه 6 مرداد 1403
30.4 C
Tehran
خانهاخبار و رویدادهاآغاز پویش واکسیناسیون اتباع خارجی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی...

آغاز پویش واکسیناسیون اتباع خارجی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

آغاز پویش واکسیناسیون اتباع خارجی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز پویش واکسیناسیون و بیماریابی سل در جمعیت اتباع خارجی مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و گفت:

وضعیت کشورهای همسایه از نظر بهداشتی، تزریق واکسن و سطح ایمنی مخصوصا در مبارزه با بیماری‌های عفونی و مسری با جمعیت ایرانی ما بسیار متفاوت است. متأسفانه در سال‌های اخیر شاهد طغیان‌های بسیار زیادی از بیماری‌ها در کشورهای همسایه بوده‌ایم.

ناصر امینی افزود: پویش واکسیناسیون اتباع خارجی در ۲ مرحله انجام می‌شود. مرحله اول واکسیناسیون تکمیلی اتباع است که از ۱۰ دی امسال شروع شده و تا انتهای همین ماه ادامه دارد. لکه‌گیری نیز سه ماه بعد از این انجام خواهد شد. مرحله دوم بیماریابی سل به‌دلیل شیوع این بیماری در کشورهای همجوار است. افراد ۱۲ سال به بالا گروه هدف ما در غربالگری سل هستند.

از ابتدای بهمن امسال تیم‌های ما در مناطقی که احتمال می‌دهیم اتباع بیشتری در آن ساکن باشند، به در منازل مراجعه کرده، سرشماری اولیه، اغناسازی و آگاهی افراد را در خصوص خدمات بهداشتی و اهمیت واکسیناسیون افزایش می‌دهند و آنان را به مراکز بهداشتی نزدیک‌شان معرفی می‌کنند. اگر افراد مشکوک به سل باشند، ۲ نمونه خلط از ایشان گرفته و برای مقابله با بیماری خدمات رایگان به آنان ارائه خواهد شد.

انتهای پیام

مقالات مرتبط

یک دیدگاه ارسال کنید

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید
نام خود را وارد کنید

محبوب ترین

نظرات اخیر